Hormonal Değişimler Kemik Sağlığınızı Nasıl Etkiler?

  • Konbuyu başlatan bilgilihocam
  • Başlangıç tarihi
B

bilgilihocam

Vip Üye
Katılım
28 Mar 2019
Mesajlar
201
Puanları
16
Yaş
31
#1
Kemik erimesi kadınlarda menopoz döneminin en sıkıntılı süreçlerinden bir tanesini oluşturuyor.
Menopoz ve Kemik Erimesi
Menopoz kadınların yaşamında önemli değişimlere neden olan bir dönemdir. Gerek ruhsal gerekse de fiziki değişiklikler vücutta yumurtalıklardan salgılanan östrojen hormonunun azalması nedeniyle gelişmektedir. Menopoz dönemiyle birlikte kemik dokusu da eski kalitesinden ayrılarak P’lik bir kemik kırığı riskini dahi meydana getirmektedir.
Kemik Erimesi Nedir?

Osteoporoz şeklindeki tıp dilindeki teriminin yanı sıra halk arasında kemik erimesi olarak bilinen sorununun nedeni kemiğin mineral içeriğinden azalma suretiyle dayanıklılığının kaybolmasına verilen tanımlamadır. Kadınlarda genelde 40 yaşına kadar kemiklerde yapım ve yıkım olayı devam ederken bu yaştan itibaren yıllık %0.5’lik bir oranda geri dönüşümsüz şekilde kemik kaybı yaşanmaktadır. Menopoz dönemi ile hızlanan ve her kadının her yıl kemiklerinin %5’ini ve tüm vücut kemik dokusunun da %1’lik bir kısmını kaybettiği bilinmektedir. Menopozdan sonraki 10 yıllık süreçten sonra kemik kaybı ciddi oranda düşmekte ve duraklamaktadır. Ancak bu sürece kadar kaybedilen kemik dokusu miktarı kadının ileride yaşayabileceği olası bir kemik kırığıyla karşılaşıp karşılaşmayacağını belirlemektedir.
Kimlerde Daha Sık Görülmektedir?
Kemik erimesi riski yaşa bağlı artarken kadınlarda erkeklere göre daha çok görülmektedir. 45 yaşından evvel yumurtalıkların alınması ile menopoza giren kadınlar başta olmak üzere uzun süreli adet görememe, adet düzensizliği, beslenme yetersizliği, egzersiz yapmayan, aşırı alkol alan, kortizon ve bazı ilaçları kullanmak zorunda olanlarda kemik erimesi riski fazladır. En tehlikeli sonuçlardan kalça kemiği kırıklarının riski de menopozdan 10-15 yıl sonra artmaya başlarken kalça kırıkları P oranında sakatlıkla sonuçlanabilen risk durumlarındandır.
Teşhis Yöntemleri Nelerdir?

Menopoz dönemi içinde veya sonrasında kemik ölçümünü yaptırmak oldukça önemlidir. Radyolojik yöntemlerle (röntgen) kemik erimesi teşhisi koymak imkansızdır. DEXA denilen özel yöntemler ile kemik tomografisi çekilerek kemiklerin incelemesi yapılmalıdır.
Tedavisi Nasıldır?
Östrojen Tedavisi
Menopoz
sürecinde vücutta azalan östrojen hormonu tedavisinin kemik erimesi sürecini yavaşlattığı kanıtlanmıştır. Kırıklarda P-60 oranında azalma, kalsiyum alımı takviyesi ile çok daha etkin sonuçlar alınabilirken uzun zamanlı bir tedavi programıdır. Tedavi yarım bırakılmamalıdır çünkü kemik erimesi süreci tedaviden önceki haline hızla geri dönmektedir.

Kalsiyum Takviyesi
Kalsiyum emiliminin yaşla birlikte azalması özellikle menopoz sonrasındaki azalma ile çok daha risklidir. Ancak östrojen tedavisine ek olarak vücuda günlük 1000 gram kalsiyum alımının sağlanıyor olması gereklidir. Ayrıca D vitamini takviyesi ile çok daha hızlı ve etkin bir program düzenlenerek kemik erimesi sorunuyla savaşmak oldukça güçlü olabilmektedir.
Egzersiz ve Beslenme Düzeni
İlaç tedavisine ek olarak kemik erimesi sorununun önlenebilmesi için yaşam tarzında da değişiklikler şarttır. Günde en az yarım saat veya bir saat yürümek, sigara ve alkol alımını azaltmak veya mümkünse bırakmak, kalsiyum ve mineraller içeren gıdalar almak, dengeli beslenmek ve yorucu ya da riskli fiziksel aktivitelerden uzak durmakta menopoz dönemindeki kemik erimesini önleyen en önemli maddelerdir.

Kemik Erimesini (Osteoporoz) Engelleyen Kür
Jelatin, sağlıklı eklemler için çok faydalıdır, iki amino asit, prolin ve hidroksi-prolin, ihtiva etmektedir. Eklem ve kalp kaslarının güçlü olmasını sağlamanın yanı sıra, jelatin metabolizmayı ve cildi iyileştirir.
Kollajen ve jelatin, eklemleri ve kalp kaslarını güçlendirerek metabolizmasını iyileştirir. Zihinsel kapasitenin artırılmasını ve artrit ve osteoporoz gibi kemik sorunları ortaya çıkmasını önlemede son derece faydalıdır.
Malzemler;
  • 250 Ml. su
  • Yulaf ezmesi (1 fincan)
  • Doğranmış ananas (2 bardak)
  • Portakal suyu (1 su bardağı)
  • Tarçın (1/2 çay kaşığı)
  • Toz jelatin (5 gram-renksiz ve tatsız)
Hazırlanışı ve Uygulanışı;
Yulaf ezmesini suya katın ve sürekli karıştırarak kaynatın. Daha sonra soğumasını bekleyin.
Soğuduktan sonra bir blenderın içerisine tüm malzemeleri ekleyerek iyice karıştırın ve hemen için. Bu karışım sırt, eklem ve bacak ağrılarınızı hafifletecek ve kemik erimesini önleyecektir.
 
Üst