Son Konu

21 Yıllık Wolfenstein, Patch Tracing ile Yeniden Doğuyor

elektronikci

Yeni Üye
Katılım
9 Ocak 2022
Mesajlar
153,387
Tepkime
0
Puanları
36
Yaş
35
Credits
0
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
21-Yillik-Wolfenstein-Patch-Tracing-ile-Yeniden-Doguyor-scaled.jpg

Video oyunları dediğimizde aklımıza gelen ve efsanevi olarak isimlendirilen onlarca oyun var. 1992 yılında piyasaya çıkan Wolfenstein 3D ise hayatımıza “FPS (first-person shooter)” isminde yeni bir kategori getiren kıymetli oyunlardan biriydi. Akabinde 2001 yılında Return to the Castle Wolfenstein isminde yeni oyun çıkmıştı.

Bir AMD mühendisi ise 21 yıllık oyuna bir “path tracing” yaması ekledi ve Wolfenstein tekrar doğdu. AMD’de kıdemli grafik Ar-Ge mühendisi olan Dihara Wijetunga, Twitter’da yeni projesini duyururken epey heyecanlı olduğunu söyledi. Yama şimdi geliştirme kademesinde, fakat oyuna tesirini aşağıdaki ekran manzaralarından görebilirsiniz.

1 - 6

21-Yillik-Wolfenstein-Patch-Tracing-ile-Yeniden-Doguyor-747x420.jpg


21-Yillik-Wolfenstein-Patch-Tracing-ile-Yeniden-Doguyor2-747x420.jpg


21-Yillik-Wolfenstein-Patch-Tracing-ile-Yeniden-Doguyor6-747x420.jpg


21-Yillik-Wolfenstein-Patch-Tracing-ile-Yeniden-Doguyor5-747x420.jpg


21-Yillik-Wolfenstein-Patch-Tracing-ile-Yeniden-Doguyor4-747x420.jpg


21-Yillik-Wolfenstein-Patch-Tracing-ile-Yeniden-Doguyor3-747x420.jpg


Twitter’daki birkaç ekran manzarasından görebildiğimiz kadarıyla proje umut verici görünüyor. Kimi okurlarımız “patch tracing” tahlilini birinci sefer duyuyor olabilir. Velhasıl ray patching (ışın yaması), bilgi süreç kaynakları için kıymetli ölçüde daha düşük ihtiyaçlara sahip olsa da bir noktaya kadar ışın izleme yeteneklerinin kullanımını sağlıyor. Diğer bir deyişle, ışın izleme yollarının bir alt kümesi ve gerçek uygulandığında etkileyici sonuçlar verebiliyor. Lakin yüksek kalite sağlamak için ek çalışmalar gerekli.
 
Üst Alt