Son Konu

Hz Muhammedin Gencliği

bilgiliadam

Yeni Üye
Katılım
16 Ağu 2017
Mesajlar
1,516,397
Tepkime
31
Puanları
48
Credits
-6
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
Peygamber Efendimizin Gencliği
Hz Muhammed Mustafa SAV in Genclik Hayatı

1 EBU TALİB'İN HİMAYESİ

Peygamberimizin hayatının sekiz yaşından yirmibeş yaşına kadar olan donemine genclik devresidenilir Bu devrede RasUlullah (sas) amcası EbU Talib'in yanında, onun himayesi altında bulunmuştur
EbU Talib, zeki ve alicenab bir zatdı Zengin olmamakla beraber, asaleti ve alicenaplığı sebebiyle herkesten saygı goruyordu Yeğeni Hz Muhammed'i cok seviyor, hic yanından ayırmıyordu

2 SEYAHATLERi

a) Şam Seyahati

Mekke iklimi ziraate elverişli olmadığından, Mekkeliler ticaretle uğraşırlar, cocuklarını da ticarete alıştırırlardı Ticaret icin kervanlarla, yazın Şam'a, kışın Yemen'e seyahet ederlerdi EbU Talip de diğer Mekkeliler gibi kervan ticareti yapıyordu Bir defasında Şam'a giderken, Hz Muhammed (sas)'e amcasından ayrılmak zor geldi; kendisini de yanında goturmesini istedi EbU Talib cok sevdiği yeğenini kırmadı O'nu da kafileyle beraberinde goturdu Bu esnada henuz oniki yaşındaydı
Şam'ın 90 km kadar guneyinde Busra (Eski Şam) denilen kasabada Bahiraadında bir Hıristiyan rahibi vardı Kasabaya uğrayan kervanlarla hic ilgilenmediği halde, Hz Muhammed (sas)'in icinde bulunduğu kervanı karşılayarak butun kafileye bir ziyafet verdi Bahira okuduğu kutsal kitaplardan edindiği bilgilerle, Hz Muhammed (sas)'in simasından, O'nun istikbalini sezmişti O'nunla konuştu Sorular sordu Aldığı cevaplar, kanaatini kuvvetlendirdi Şam yolculuğunun bu cocuk icin tehlikeli olacağını duşundu EbU Talib'e:
Bu cocuk son Peygamber olacaktır Şam YahUdileri icinde O'nun alamet ve vasıflarını bilen kahinler vardır Tanırlarsa, ihanet ve kotuluklerinden korkulur Bu cocuğu Şam'a goturmeyinizdedi Bu sozler uzerine EbU Talib Şam'a gitmekten vazgecti Alışverişini burada bitirip, geri dondu
Son Peygamberin geleceği ve O'nun bir cok vasıfları Tevrat ve İncil'de bildirilmişti Bu sebeple, YahUdi ve Hristiyan bilginleri, O'nun alametlerini ve vasıflarını biliyorlardı Hicretten sonra Musluman olan Medineli YahUdi alimi Abdullah İbn Selam'ın Tevrat'ta Hz Muhammed (sas) ve Hz İsa (as)'ın sıfatları vardırdediğini, Kutubi Sittedenilen altı guvenilir hadis kitabından Tirmizi'nin esSunen'inde rivayet edilmiştir

Gulunc Bir İddia

Hz Muhammed (sas)'in 12 yaşında yaptığı bu seyahatta rahip Bahira ile goruşmesini, bazı Hıristiyan yazarlar, Hıristiyanlığın bir zaferi gibi gostermek istemişler, Peygamberimiz (sas)'in butun dini esasları bu rahipten oğrendiğini iddia etmişlerdir
Bu iddia son derece gulunc ve tutarsızdır Oniki yaşındaki bir cocuğun, İslam gibi mukemmel bir dinin esaslarını bir kac saatlik goruşme esnasında oğrenmesi mumkun değildir Bu rahip bu esasları bilseydi, kendisi tebliğ ederdi Eğer burada boyle bir konu konuşulsaydı, kafilenin gozu onunde yapılan bu konuşma ağızdan ağıza yayılırdı Peygamberliğini ilan ettiği zaman inanmayanlar, bunlar Bahira'nın sozleridemezler miydi? Ustelik İslamiyet, Hıristiyanların teslis(uclu tanrı sistemi) inancını tamamen reddetmiş Tevhid inancınıgetirmiştir Gorulduğu uzere, bu iddia son derece curuk ve cirkin bir iftiradan başka bir şey değildir

b) Yemen Seyahati

Hz Muhammed (sas) 17 yaşında iken de, diğer bir ticaret kafilesi ile amcalarından Zubeyr ve Abbas'la birlikte Yemen'e gidip gelmiştir

3 FİCAR SAVAŞINA KATILMASI

Muslumanlıktan once (Cahiliyet Doneminde) Araplar arasında ic savaşlar eksik olmazdı Yalnızca Eşhuri hurumdenilen dort ayda savaşmak haram sayılırdı Bu dort ayda (Zilka'de, Zilhicce, Muharrem, Receb) savaş yapılacak olursa facirane sayıldığı icin buna Ficar Savaşıdenirdi
Kureyş kabilesi ile Hevazin kabilesi arasında kan davası yuzunden bir savaş başlamış, dort yıl surmuştu Savaş, kan dokulmesi haram olan aylarda da devam ettiği icin Ficar Savaşıdenildi
Peygamberimiz (sas) yirmi yaşlarında iken bu savaşa amcaları ile birlikte katıldı Fakat kimseye ok atmamış, kimsenin kanını dokmemiştir Sadece karşı taraftan atılan okları toplayıp, amcalarına vermiştir

4 HILFU'LFUDUL CEMİYETİNDE UYELİĞİ

Uzun suren Ficar savaşı esnasında Mekke'de asayiş bozulmuş, can ve mal guvenliği kalmamıştı Ozellikle dışarıdan mal getiren yabancıların malları yağmalanıyordu
Vail oğlu As, Mekke'ye gelen Yemen'li bir tacirin butun malını gasbetmiş, haksız olarak elinden almıştı Yemen'li, EbU Kubeys dağına cıkarak uğradığı haksızlığa karşı, butun kabileleri yardıma cağırdı Yemenlinin bu feryadı uzerine Peygamberimiz (sas)'in amcası Zubeyr, Kureyşin butun ileri gelenlerini cağırdı Haşimoğulları, Zuhreoğulları, Esedoğulları, Temimoğulları, Abdulluzzaoğulları, Zubeyrin davetine icabet ederek, Beni Temim'den Cud'an oğlu Abdullah'ın evinde toplandılarMekke'de zulmu onlemeğe yerliyabancı hic kimseye karşı haksızlık ettirmemeğekarar verdiler Haksızlığa uğrayan kimselere yardım edeceklerine yemin ettiler Yemenlinin hakkını As'tan alıp geri verdiler Mekke'de asayişi yoluna koydular
Vaktiyle, Curhumiler zamanında Fadl b Haris,, Fudayl b Vedaa ve Mufaddal b Fedale isimlerinde uc kabile başkanı, kabileleri ile toplanarak,Mekke'de zulme meydan vermeyeceğiz, zayıfların hakkını adalet uzere alacağızdiye yemin etmişlerdi Onların bu yeminlerine Hılfu'lfudUl(Fadılllar yemini) denilmişti Cud'an oğlu Abdullah'ın evinde aynı konuda yapılan yemine de bu sebeple Hılfu'lfudUldenildi
Peygamberimiz (sas) 20 yaşında iken bu toplantıda amcaları ile beraber uye olarak bulundu Bu cemiyetin calışmalarından son derece memnun kaldığını Peygamberliğinden sonra: İslam'da da boyle bir cemiyete cağrılsam, yine icabet ederim, sozleriyle ifade etmiştir

kuraniterbiye​
 
Üst Alt