Son Konu

İslamda Evlenilmesi Haram Olan Kadınlar

bilgiliadam

Yeni Üye
Katılım
16 Ağu 2017
Mesajlar
1,516,397
Tepkime
31
Puanları
48
Credits
-6
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
İslamda Evlenilmesi Haram Olan Kadınlar kimlerdir
İslamda Evlenilmesi Haram Olan kişiler
islamda hangi kadınlarla evlenmek haramdır
Muharremat nedir
nikahı haram olan kadınlar

İslamda Evlenilmesi Haram Olan Kadınlar

İslami hukumlere gore kendileriyle evlenilmesi haram olan kadınlara Muharrematadı verilmektedir Haramlığın muebbed ve muvakkat olmasına gore bu sınıf ikiye ayrılmaktadır
Muebbeden haram olan kadınlar uc kısma taksim ve kendi bahsinde tafsil olunmuştur Şoyle ki:

a) Soy itibarıyla haram olan kadınlar,

b) Musaheret (nikah hısımlığı) sebebiyle haram olan kadınlar,

c) Sut emme ve emzirmeden dolayı haram olan kadınlar Soy itibariyle haram olan ve kendileri hakkındaki bu hukum ebediyyen kalkmayan kadınlar şu yedi sınıftan ibarettir:

1 Anneler: Anne tabirinin icinde baba ve ana tarafından olan buyuk anneler de dahil olup, ister nikahlı bir evlenmeden isterse zina sucundan gelmiş olsun, oğluna veya torununa ebediyyen haram bulunmaktadır

2 Kızlar: Bir şahsın kendi kızı ile oğul veya kız tarafından olan kız torunların hepsi buraya dahildir Bahsi gecen kadınlar; ister nikahlı bir evlilikten, isterse zina sucundan meydana gelmiş olsun haramlık bakımından bir fark yoktur Binaenaleyh, bir adam bunlardan hicbirisini asla nikahlayamaz

3 Kız kardeşler: Bu sınıfta toplanan kadınlar; ister ana baba bir, isterse baba veya ana bir olsunlar oğlan kardeşi ile evlenmeleri kesinlikle caiz değildir ve bu haramlık ebedidir

4 Halalar: Babamızın kızkardeşi bulunan kadınlar, ister ana baba bir, isterse tek yonden bir yakınlığı olsun, kardeşinin oğlu (yeğeni) ile asla evlenemezler

5 Teyzeler: Annemizin kızkardeşi bulunan kadınlar, ister ana baba bir kardeş olsunlar, isterse ana veya baba tarafından kardeş bulunsunlar, kızkardeşinin oğlu (yeğeni) ile kesinlikle evlenemezler

6 Biraderinin kızı

7 Hemşiresinin kızı

Bir kimsenin oğlan veya kızkardeşi, ister ana baba bir, isterse tek taraftan bir yakınlığa sahip bulunsun Bunların kızları, amca veya dayıları ile evlenemez Bu haramlık muebbet bir yasaklama olarak devam eder
Musaheret yoluyla haram olan kadınlar, dort sınıfa ayrılmaktadır:

a) Uvey anneler: Babasının, gerek ana gerekse baba tarafından olan dedesinin nikahlayacağı yabancı bir kadın, bunların nikahı altına girdiği zamandan itibaren, uvey oğula veya uvey toruna haram olur Babamız veya dedemiz o kadınla gerdeğe girmeden olmuş veya ayrılmış olsun Hukumde bir değişiklik olamaz

b) Kayınvalideler: Bir erkek, nikahladığı kadının anası ile veya bu kadının ana veya babasının annesi ile evlenemez Bu haramlık ebedidir Karısı ile gerdeğe girmiş olmasa ve tenine el dokundurmasa bile hukumde bir değişiklik olmaz Bu haramlık, dini esaslara uygun olarak yapılan nikah neticesinde derhal tahakkuk eder ve hicbir suretle kalkmaz

c) Uvey kızlar: Bir kimsenin nikahladığı kadının onceki evliliklerinden olmuş kızları ile bu kızın cocuklarının veya torunlarının kızlarını almak (nikahlamak) haramdır Bu haramlığın subUtu, o kadınla gerdeğe girmiş veya şehvetle tenine dokunmuş olma şartına bağlıdır Şayet gerdeğe girmeden veya tenine şehvani bir his ile dokunmadan once nikahladığı o kadın olecek olsa, ancak bu takdirde, uvey kız ile evlenmek haram değildir

Kendisi ile zina edilen bir kadın, zina eden erkeğin oğluna veya torununa, babasına veya dedesine haram olduğu gibi, zina ettiği kadının kızı, oğlunun veya kızının kızı o erkeğe haramdır

d) Gelinler: Bu tabir oğlunun karısı ile erkek torunların hanımlarını icine almaktadır Bu sebeple, bir kimse, oğlunun boşadığı kadını alamadığı gibi torunlarından birisinin olumu veya boşaması ile dul kalmış bulunan karısı ile asla evlenemez Bu haramlık muebbettir Oğul veya torun, o kadınla gerdeğe girmiş olmasa bile hukum aynıdır

Emzirmeden doğan haramlık:
Emme ve emzirmeden meydana gelen haramlık, soy itibarıyla olan haramlık gibi yedi sınıf kadını kuşatmaktadır Tafsilatı fıkıh kitaplarımızın RADAbahsinde gorulen mevzUu, butun yonleri ile değil, olcu teşkil eden tarafları ile ele almak istiyoruz Şoyle ki:

Emen ile emziren arasında sut haramlığının tahakkuk edebilmesi icin, emen cocuğun iki yaşını gecmemiş olması; sut veren kadının da dokuz yaşında veya daha buyuk olması şarttır

Bu vasıftaki bir cocuğun bir kadını emmesi neticesinde sutun mideye inmesi ile haramlık tahakkuk eder Sut veren kadın; ister evli, ister dul, isterse bakire olsun Emen cocuk da o kadını gerek hayatta iken, gerekse ruhunu teslim ettikten sonra emmiş bulunsun Emişme haramlığı yine tahakkuk eder Sut, cocuğun ağzından veya burnundan midesine ulaşsa; ağızla emmek sUretiyle veya emzikle verilse haramlık yine meydana gelir

Hanefi mezhebinde, mideye inen sutun az veya cok olmasında, bir defa veya mukerrer olarak emzirilmesinde, haramlığın tahakkuku bakımından, hicbir fark yoktur Bu haramlığın meydana gelmesi icin sutun mideye inmesi kafidir
Emişmeden doğan haramlık, iki cocuğun karşılıklı olarak birbirinin annesini emmekle tahakkuk edeceği gibi, bunlardan birinin diğerinin annesini emmiş olması ile de meydana gelir

İki cocuk, kendi analarından başka, ucuncu bir kadının sutunu emmekle de sut kardeşi olurlar Bunlar; birinin erkek, diğerinin kız olması halinde birbiri ile evlenemiyecekleri gibi, sut emdikleri kadının cocukları ile de evlenemezler
Sut emmekten meydana gelen yakınlıkta hurmeti musahere de tahakkuk edebilir Şoyle ki: Bir kimse, sutoğlu'nun veya sut babasının boşadığı kadını alamaz Bir kadın da sut kızının kocası ile evlenemez Bir erkek, sutkızına şehvetle dokunacak olsa, karısı kendisinden haram olur

Muvakkat haramlığı gerektiren sebepler:
Gerek soy, gerek sut, gerekse hısımlık itibarıyla birbirine mahrem olan iki kadının, bir erkeğin nikahı altında toplanması haramdır Bu hukum muvacehesinde bir erkek:

a) İki kızkardeşi;

b) Karısının hala veya teyzesini

c) Karısının oğlan veya kızkardeşinin kızını, karısı ile birlikte ve aynı zamanda bir nikah altında toplayamaz Bu davranış haramdır Ancak bu haramlık, muebbed değil, muvakkattir Karısı oldukten veya aralarındaki nikah bağı cozuldukten sonra, o erkeğin sayılan kadınlardan biri ile evlenmesi mumkun bulunmaktadır

Musluman bir erkeğin, ehli kitaptan olmayan bir kadını nikahlaması haramdır Bu haramlık muebbed olmadığı icin, o kadının semavi dinlerden birini kabUl etmesi halinde kalkabilir ve bir musluman erkekle evlenmesi mumkun olur

Kocası tarafından boşanmış veya erkeğinin olumu uzerine dul kalmış bulunan bir kadını, talak veya olum iddetinin dolmasından once, bir erkeğin nikahlaması haramdır İddet tamam olunca bu mahzur ortadan kalkar ve onunla evlenmek caiz olur

Nikahı altında dort tane hur kadın bulunan bir erkek, beşinci bir kadını nikahlayamaz Şayet bunlardan biri vefat ederse veya kocası tarafından boşanacakolursa, boşanan kadının iddeti tamam olduktan sonra o erkeğin başka bir kadını nikahlaması caiz olmaktadır

Uc talakla boşanmış bir kadının, aynı erkeğe bir defa daha nikahlanması haramdır Meydana gelen haramlık, mavakkat olduğundan, ilk kocasından ayrılışını muteakiben ve iddetini doldurduktan sonra başka bir erkeğe varıp gerdeğe girecektir İkinci kocanın olumu halinde olum iddetini; boşaması halinde talak iddetini doldurduktan sonra ilk kocası ile evlenmesi mumkun olmaktadır

netten alıntı
 
Üst Alt