iltasyazilim
Yeni Üye
Mûtezile fırkası, aklın güzel veya çirkin demesini esas tutuyor Allahü teâlânın yarattığı şeylerin güzel veya çirkin olmasının seçimini akla bırakıyor Güzel olduğu akıl ile anlaşılanları Allahü teâlâ yaratmağa mecbûrdur diyor Allahü teâlânın insan aklının güzel dediği şeyleri yaratmağa mecbûr olduğunu söylemek kadar çirkin bozuk söz yoktur (Abdullahı Süveydî)
Cebriyye fırkasının ikinci kısmı olan Cehmiyye ile Mûtezile fırkası mîrâc yoktur, mîrâc rüyâdır dedi Zamânımızda Mûtezile fırkasını taklîd edenler çoğalmaktadır (Muhammed Rebhâmî)
Eski felsefecilerden bir kısmı, mû'tezile fırkasının çoğu ve zındıklar; cin ve şeytanlara inanmadı Cin; zekî, dâhi insan demektir Şeytanlar da kötü kimselerdir demektirdediler (Seyyid Abdülhakîm Arvâsî)
Mûtezile fırkasında olanlar insan dilediği işi kendi yaratır dediler Kazâ ve kaderi inkâr ettiler (Mevlânâ Hâlidi Bağdâdî)
Cebriyye fırkasının ikinci kısmı olan Cehmiyye ile Mûtezile fırkası mîrâc yoktur, mîrâc rüyâdır dedi Zamânımızda Mûtezile fırkasını taklîd edenler çoğalmaktadır (Muhammed Rebhâmî)
Eski felsefecilerden bir kısmı, mû'tezile fırkasının çoğu ve zındıklar; cin ve şeytanlara inanmadı Cin; zekî, dâhi insan demektir Şeytanlar da kötü kimselerdir demektirdediler (Seyyid Abdülhakîm Arvâsî)
Mûtezile fırkasında olanlar insan dilediği işi kendi yaratır dediler Kazâ ve kaderi inkâr ettiler (Mevlânâ Hâlidi Bağdâdî)