Bilginin tek kaynağının deney olduğunu ileri suren oğreti bu oğreti bilginin sadece duyumlardan geldiğini ve deney dışında hicbir yoldan bilgi edinilemeyeceğini savunur bilginin duyumlara dayandığı savı, ustan ve doğuştan bilgi olmadığı anlamını icerir ampirizm, duyumdan ayrı bilgi prensipleri olarak aksiyomların, akli prensiplerin, doğuştan fikirlerin ve kategorilerin varlığını inkar eder dolayısıyla butun bilgimizin dayandığı esasların duyulabilir tecrubenin eseri ve mahsulu olduğunu ileri surer onsel (apriori) olan hicbir şeyi kabul etmez
Ampirizm, insanın doğuştan bir takım bilgi esasları olduğunu iddia eden idealizm ve rasyonalizmin karşısındadır ampirizme gore akıl, mantıki bir role sahiptir, yani olaylardan değil, muşahedelerden elde edilen onermeleri, tutarlı bir sistem halinde tanzim etmek rolune sahiptir
Ampirizm, şu onemli yanılgıları taşır: diyalektikten yoksun olduğu icin tek yanlıdır, bilgi surecinde deneyin rolunu metafizik bir tutumla saltıklaştırır ikinci olarak ve bundan oturu bilgi surecinde duşuncenin rolunu kucumser ucuncu olarak ve bundan oturu bilgi surecinde duşuncenin goreli bağımsızlığını yadsır dorduncu olarak ve bunlardan oturu de oznel oğrenme surecini etkin bir surec olarak değil, edilgin bir surec olarak gorur
Ampirist john locke doğuştan, onsel, bir bilgi olmadığını tanıtlamak icin “boş levha ( tabula rasa) deyimini kullanmıştır locke gore insan beyni, doğduğu anda, boş bir levha gibidir bu levha, yaşandıkca, duyular yoluyla elde edilen algılarla dolacaktır bu yuzdendir ki yeni doğan cocuk hicbir şey bilmez ve aptalların levhaları omur boyu boş kalır cunku doğuştan bilgi yoktur bilgi, ancak duyularla elde edilebilir kendisine sozu edilmeyen bir şeyi kendiliğinden bilen bir tek kişi gosterilemez anadan doğma korde renk bilgisi yoktur, cunku rengi algılayamamaktadır