Son Konu

Atölye ASUS’un “Metaverse” Yarışması Sonuçlandı

seocu

Yeni Üye
Katılım
9 Ocak 2022
Mesajlar
153,414
Tepkime
0
Puanları
36
Yaş
35
Credits
0
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
Atolye-Asus-Metaverse-scaled.jpg

ASUS’un, yaratıcı genç yeteneklere dayanak olmak için hayata geçirdiği Atölye ASUS platformunun “Metaverse” konseptli yeni periyot yarışı sona erdi. Yaratıcı içerik üreticileri, Atölye ASUS vesilesiyle kendilerini en yaratıcı biçimde tabir etme ve profesyonel isimlerle yarış fırsatı bulmanın yanı sıra alanında profesyonel isimlerden oluşan heyetle workshop aktifliğine iştirak imkanına da sahip oldular.

Kısa müddette 800 müracaat aldı


Ağır ilgi gören müsabakaya kısa müddet içinde 800 kişi müracaat gerçekleştirdi. Yarışta, animasyon, illüstrasyon ve karikatür kategorilerinde toplamda 28 proje birinci elemelerden geçerek, halk oylamasına katılmaya ve heyet değerlendirmesine hak kazandı. “Metaverse” yarışına katılan eserler; Bahçeşehir Üniversitesi Çizgi Sinema ve Animasyon Kısım Lideri Prof. Dr. Nazlı Eda Noyan, Çizer & Karikatürist Tarık Tolunay, İllüstrasyon Sanatkarı Selin Çınar, İllüstrasyon ve Animasyon Sanatkarı Meltem Şahin ve Karikatürist Bülent Üstün’den oluşan seçkin bir heyet tarafından değerlendirildi.

Atolye-Asus-Metaverse-1.jpg


Kazananlar: “Dilemma”, “Birthday Party” ve “Gen Alfa”


İllüstrasyon kategorisinin en kreatif çalışması İrem Herkeser’e ilişkin “Birthday Party” olurken, en beğenilen animasyon çalışması Ahmet Cenk Demir’e ilişkin “Dilemma” oldu. Yeni eklenen karikatür kategorisinde ise Nejat Coşkun’un “Gen Alfa” isimli yapıtı rakiplerini geride bıraktı. İlgili temaları en yaratıcı halde aktaran kategori birincileri ASUS Zenbook 13 UX325 OLED, ikinciler Vatan Bilgisayar mağazalarında geçerli 2.000 TL kıymetinde armağan çeki, üçüncüler ise Prof. Dr. Nazlı Eda Noyan ile portfolyo değerlendirmesi ve dijital sanat alanında meslek planlamasına dair online eğitim hakkı kazandılar.

“Teknoloji, Metaverse’i kaçınılmaz kılıyor”

Metaverse temasına ağır bir ilgi olduğunu belirten ASUS Türkiye Sistem İş Ünitesi Ülke Müdürü Özge Kılıç Güler, “Gelişen teknoloji ile Metaverse’e geçmek daha muhtemel ve gerçek. Biz de bu tema ile, ASUS olarak teknoloji konusundaki uzmanlığımız ve yarattığımız kusursuz taşınabilir tahlillerin Metaverse’e geçmek için en yanlışsız donanımlar olduğunun altını çizmek istedik. Dünyada ve ülkemizde kavram yeni yeni trendleşse de bu trendi belirleyen marka olmak her vakit olmazsa olmazımız. Metaverse’i sahiplenen ve dijital sanatkarlara markalandırılmış Metaverse içeriği ürettiriyor olmaktan çok memnunuz. Genel olarak artırılmış gerçeklik teknolojisi ile Metaverse ilişkilendirilse de bunun bir de web boyutu var. İnternetin gelişimini web 1.0, web 2.0 üzere süreçlerde gördük. Blokzincir teknolojisi, teknoloji donanımlarındaki gelişmeler ve internetin evrimiyle web 3.0’a hazırlık yapılıyor. Web 3.0’ın getireceği yeniliklerle Metaverse’nin içinde kendimizi bulacağız. Teknoloji ile iç içe geçen hayatlarımız Metaverse’i kaçınılmaz kılıyor” dedi.

Atolye-Asus-Metaverse-2.jpg


“Yaratıcı dalın tamamını kucaklıyoruz”


Özge Kılıç Güler, “Atölye ASUS, Türkiye’deki yaratıcıları bir ortaya getiren, içerik üretimi yapan ve teknoloji ile sanat kesişimlerinde hudutları kaldıran bir platform. Birinci müsabakamız görsel ve işitsel sanatları içeren; grafiker, endüstriyel dizayncı, mimar, direktör, reklamcı, web dizayncısı, moda dizayncısı, video-animasyon üreticileri dahil ister öğrenci, ister amatör ya da profesyonel olsun herkese açıktı. İkinci periyoda başlarken bu misyonumuz çerçevesinde, animasyon ve illüstrasyon kategorilerine ek olarak çok bedelli bir format olan karikatürü de dahil etmek istedik. Çünkü biz yaratıcı kesimin tamamını kucaklamak istiyoruz” dedi.
 
Üst Alt