Son Konu

Brothers In Arms: Hell's Highway İncelemesi

bilgiliadam

Yeni Üye
Katılım
16 Ağu 2017
Mesajlar
1,516,397
Tepkime
42
Puanları
48
Credits
-46,831
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
Brothers In Arms: Hell's Highway (PC) İnceleme


Brothers in Arms serisinin ucuncu oyunu olan Hell's Highway uzun bekleyişlerin ardından piyasaya cıktı! Hell's Highway yapım aşamasının bu kadar uzun surmesi ve belirtilen ilk tarihten itibaren birkac kez ertelenmesinin ardından piyasaya bomba gibi duştu Piyasa'da Call of Duty gibi bir rakibi varken başarısı ne kadar olur bilinmez fakat benim icin Brothers in Arms serisinin ayrı bir yeri var Eminim benim gibi bircok kişi taktiksel FPS'lerde cığır niteliğinde olan Brothers in Arms serisinin yeni oyunu Hell's Highway'i buyuk bir hevesle bekliyordu Brothers in Arms Hell's Highway bu beklentileri karşıladı mı tartışılır fakat Gearbox Software her zaman ki gibi iyi bir iş cıkarttı denebilir!

Giriş

Hell's Highway'de daha onceki Brothers in Arms oyunlarında olduğu gibi bir grup askerin lideri konumundayız Diğer savaş oyunlarının aksine Brothers in Arms serisinde savaş en gercekci haliyle bize yansıtılıyor Brothers in Arms serisi Call of Duty gibi terminatorumsu bir durumun aksine takım calışmasına ve taktiklere dayalı olarak ilerliyor, bu nedenle savaşın ortasına pat diye giremiyoruz! Daha onceki Brothers in Arms serilerini oynayanlar bu konuda bir zorluk cekmeyecektir fakat benim hala anlayamadığım bir konu var Almanların WW2 zamanında sesleri neden bu kadar cırtlak?

Konuya gelelim

Oyunun hikayesini tam olarak anlayabilmeniz icin serinin eski oyunlarını da oynamanız gerekiyor Hell's Highway bir nevi konu olarak devam niteliği taşıyor Mareşal Bernard Montgomery WW2'nin sonlarında bir plan hazırlıyor ve bu plana gore havadan uc birlik indirilecek Bu birliklerden ikisi Amerikan biriside İngilizlerden oluşuyor Plana gore bu birlikler Hollandada duşman bolgesinin arkasına indirilicek Bu birliklerden biri de biziz tabiki Oyunda Matt Baker adlı karakteri yonetiyoruzOyundaki asıl amacımız Eindhoven adlı bolgeyi ele gecirmek ve guvenlik altına almak Tabi bu gorev yazıldığı kadar kolay olmasa gerek!

Psikolojik askerler

Brothers in Arms Hell's Highway seriye bir cok yeni ozellik getiriyor Artık yonettiğimiz grup sadece klasik askerlerden değil bazuka, sniper, machine gun, assault, base gibi gruplardan oluşuyor Onceki Brothers in Arms oyunlarındaki gibi askerlerimize Beni takip et, Burada kalıngibi komutlar verebiliyoruzSavaş taktiklerinide kuş bakışı bir kamera acısından verebiliyoruz fakat bu taktikleri gercekten duşunerek vermemiz gerekiyor!

Oyunda başarılı olmak istiyorsak takımımızı iyi kontrol etmeyi bilmemiz gerekiyorSavaşlar diğer Brothers in Arms oyunlarına gore cok interaktif olmuş, neredeyse cevredeki tum objeleri kendimize bir siper olarak kullanabiliyoruz, bir varilin, kutunun, duvarın, citin arkasına saklanabiliyoruz Boylece savaş daha gercekci bir hal alıyorRainbow Six Vegas ve Gears of War oyunlarındada gorduğumuz bu sistem oyunda en cok kullanmamız gereken ozellik haline gelmiş! Oyundaki 'Health' sistemi de değiştirilmiş, Call of Duty serilerinden hatırlayacağımız gibi vurulunca ekran kırmızıya donuyor ve yaralandığımızı gosteriyor fakat hemen bir siper bulup saklanırsak canımız tekrardan duzeliyor ve eski haline geliyor Boylece oyun bizi surekli taktiksel oynayıp siper almaya zorluyor

Oyun bu kadar geliştirilirken tabi duşmanların yapay zekasıda unutulmamış Beni en cok etkileyen ozelliklerden birisi artık duşmanlar cok akıllı ve sizi gafil avlayabiliyor Duşmanlar sadece ateş etmekle kalmayıp saklanarak arkanıza kadar gelebiliyorlar! Bunun gibi detaylar sayesinde oyun daha bir hız ve gercekcilik kazanmış

Oyunun en buyuk ozelliği ise artık Brothers in Arms serisinde klasikleşmiş 'Pinmeter' ozelliği Duşmanınızı yoğun ateş altında tutabilirseniz 'Pindown' oluyor ve duşmanınız saklanmak zorunda kalıyor Pinmeter yuksekte olduğu surece duşman hatalar yapıyor ve saklandığı yerden cıkamıyor Bu durum sizin askerlerinizinde başına gelebiliyor, bu yuzden savaş taktiklerini iyi ayarlamak gerekiyorDuşmanların saklandıkları yerden cıkamamaları eskiden sıkıcı gelebiliyordu fakat şimdi eğlenceli bir hal almış cunku neredeyse tum siperler yıkılabiliyor

Brothers in Arms'ın bize verdiği senaryolarda tank, sniper, machine gun kullanacağımız bir suru gorevler sunuyor Tank kullanacağımız gorevler oldukca zevkli adeta bir terminator hissi veriyor FPS oyunlarının vazgecilmez silahı Sniper'ın kullanımı ise gayet kolay ve zevkli Machine gun oyunda coğu zaman karşımıza cıkıcaktır Machine gun duşman askerlerinin Pinmeter seviyesini saniyeler icinde tavana vurduruyor boylece duşman askerleri siz Machine gun'ı alır almaz kacmak zorunda kalıyor

Oyuna yeni eklenen bir ozellik ise şu sıralar moda olan Slow Motionolumler Orneğin catışma sırasında bir duşmanı kafasından vurursanız duşman Slow Motion olarak yere duşuyor ve bu olay gayette guzel gercekleşiyor

Oyundaki deforme sistemine bakarsak gercekten super tasarlanmış Saklandığınız her siper ,cevrenizdeki her eşya yıkılabiliyor Binalarda yıkılma soz konusu değil fakat cok guzel sahneler ortaya cıkabiliyor Tahtaların , citlerin parcalanışını oturup izleyesi geliyor insanın

Oyundaki detaylar oldukca fazla duşmanınızı yakından oldururseniz silahın ustune kan sıcraması gibi hoş detaylarda oyunda mevcut Yanınızda bir arkadaşınız vurulursa Slow motion moda gecip onu yerden kaldırmak gibi detaylarda oyunda mevcut Multiplayer mod klasiğin dışına cıkamıyor, FPS oyunlarında oynadığımız klasik modlar Brothers in Arms serisinde de bize sunulmuş

Oyunda sol altta bir pusulamız var, sağ ust koşede ise verdiğimiz emirleri gosteriyor Diğer FPS oyunlarının aksine hicbir zaman elimizde tam bir bilgi yok ve pusulamıza gore giderken sivil halka sorular sormamız gerekebiliyor

Oyundaki kan ve şiddet onceki serilere gore muhteşem bir şekilde arttırılmış Attığınız bombayla duşman askerlerinin kopartamayacağınız yeri yok! Vurulunca cıkan kanda cabasıOyun size şiddet olarak Rambo IV'u hatırlatabilir ! Hatta Rambo IV'un şiddeti bu oyunun yanında az kalır! Unutmadan bir not geceyim, bu tip parcalanma olayları WW2 oyunlarına bir ilk Oynanış hakkında yeterince konuştuk , grafiklere gelelim!

Savaşı bırak manzaraya bak!

Brothers in Arms Hell's Highway'in grafiklerine gelirsek , oyun Unreal Engine 3 grafik motorunu kullanıyorOyunun gectiği gunluk guneşlik yerlerde manzara gercekten muhteşem tasarlanmış insanın bazen silahı bırakıp manzarayı izleyesi geliyor Her mekan birbirinden farklı, benzerlik oyunda soz konusu değil Oyunun aman aman grafikleri olmasa da ses ve konuyla birleşince muhteşem bir atmosfer yaşatıyor Grafikler genel olarak guzel fakat ciceklere yaklaştığınız zaman 2D cicekler insanın hevesini kacırabiliyor, bina textureleri ne kadar guzel olsada yerdeki bitkiler, cicekler gercektende vasat Bu tip detaylarda cevreye konulan koyunlarla biraz olsun ortuluyor! Evet yanlış duymadınız savaşın tam ortasında onunuzden koyun suruleri gecebiliyor , aralarına bomba atmak bir hayli eğlenceli olabiliyorBu oyuncuya gore değişebilen bir eğlence tabi

Yastık mı vurdum ben?

Başlık sanırsam herşeyi anlatıyor, oyundaki fizik motoru bazen dengesizlikler yaşatabiliyor askerler sanki sert bir yastık gibi duşuyor yere Orneğin bomba attığınız duşman askeri havada donuyor ve bir yaprak gibi yere iniyor Fizik bugları bu kadarlada kalmayıp bir duvara saklanmış giderken aniden sebepsiz bir şekilde olebiliyorsunuz Bu konuda cok acil bir patch gerekiyor Oyunun en buyuk eksiğinin bu olduğunu soylemek yanlış olmaz heralde Slow Motion death ozelliği ve kullanılan yoğun kan bu hatayı biraz olsun kapatıyor fakat yinede duşmanı anlının ortasından vurunca yukseklere havalanıp duşmesi garip birşey Fizik sistemine tamamen kotu demek cok buyuk yanlış olur ne kadar eksiği olsada bir o kadarda artısı var Citlerin parcalanması tahtaların kopması gercekten cok hoş gozukuyor Son olarak oyunun seslerine gecelim

Hollywood filmi

Oyunun sesleri oldukca guzel, zaten FPS oyunlarında en cok dikkat edilmesi gereken unsurlardan biri sestir Brothers in Arms sesleri sayesinde atmosferi cok iyi yakalıyor Sesler tuylerinizi diken diken eden sahnelerle birleşince tadından yenmez bir hale geliyor oyun! Neden Hollywood filmi dedim, cunku Brothers in Arms diğer FPS oyunlarına gore daha dramatik bir oyun Baker ara sahnelerde surekli kaybettiği arkadaşlarından bahsediyor, bu adamları hayatta tutmalıyım gibi duygulu konuşmalar yapıyorHenuz ağlayanı gormedim ama gaza geleni cok gordum Oyunun seslerinin guzel olmasının dışında konuşmalarda cok gercekci, fakat benim hala anlayamadığım konu Almanların sesleri WW2 zamanında niye bu kadar cırtlak?
 
Üst Alt