Son Konu

Brothers In Arms: Hell's Highway İncelemesi

iltasyazilim

Yeni Üye
Katılım
25 Ara 2016
Mesajlar
2
Tepkime
1
Puanları
38
Yaş
35
Credits
-2
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
Brothers In Arms: Hell's Highway (PC) Çözümleme


Brothers in Arms serisinin üçüncü oyunu olan Hell's Highway uzun bekleyişlerin peşinde piyasaya çıktı! Hell's Highway yapım aşamasının bu değin uzun sürmesi ve açıklanmış birincil tarihten itibaren birkaç kere ertelenmesinin gerisinde piyasaya bomba gibi düştü Piyasa'da Call of Duty gibi bir rakibi varken başarısı ne kadar olur agnostik ama benim için Brothers in Arms serisinin öbür bir yeri var Eminim benim gibi birçok birey taktiksel FPS'lerde çığır özelliğinde olan Brothers in Arms serisinin yeni oyunu Hell's Highway'i büyük bir hevesle bekliyordu Brothers in Arms Hell's Highway bu beklentileri karşıladı mı tartışılır ama Gearbox Software daima oysa gibi iyi bir iş çıkarttı denebilir!

Giriş

Hell's Highway'de daha önceki Brothers in Arms oyunlarında olduğu gibi bir grup askerin lideri konumundayız Diğer savaş oyunlarının aksine Brothers in Arms serisinde savaş en realist haliyle bize yansıtılıyor Brothers in Arms serisi Call of Duty gibi terminatörümsü bir durumun tersine takım çalışmasına ve taktiklere dayalı olarak ilerliyor, bu nedenle savaşın ortasına birden giremiyoruz! Daha önceki Brothers in Arms serilerini oynayanlar bu konuda bir zorluk çekmeyecektir lakin benim hala anlayamadığım bir konu var Almanların WW2 vaktinde sesleri neden bu dek cırtlak?

Konuya gelelim

Oyunun hikayesini tamamiyle anlayabilmeniz için serinin eski oyunlarını da oynamanız gerekiyor Hell's Highway bir nevi konu olarak devam niteliği taşıyor Mareşal Bernard Montgomery WW2'nin sonlarında bir plan hazırlıyor ve bu plana tarafından havadan üç birlik indirilecek Bu birliklerden ikisi Amerikan biriside İngilizlerden oluşuyor Plana kadar bu birlikler Hollandada düşman bölgesinin arkasına indirilicek Bu birliklerden biri de biziz tabiki Oyunda Matt Baker adlı karakteri yönetiyoruzOyundaki belli başlı amacımız Eindhoven adlı bölgeyi fethetmek ve emniyet altına olmak Yan bu atama yazıldığı dek basit olmasa gerek!

Psikolojik askerler

Brothers in Arms Hell's Highway seriye bir fazla yeni nitelik getiriyor Bundan Böyle yönettiğimiz grup yalnızca herzamanki askerlerden değil bazuka, sniper, machine gun, assault, base gibi gruplardan oluşuyor Önceki Brothers in Arms oyunlarındaki gibi askerlerimize Beni takip et, Burada kalıngibi komutlar verebiliyoruzSavaş taktiklerinide kuş bakışı bir kamera açısından verebiliyoruz ama bu taktikleri doğrusu düşünerek vermemiz gerekiyor!

Oyunda yerine geçmek istiyorsak takımımızı iyi kontrol etmeyi bilmemiz gerekiyorSavaşlar diğer Brothers in Arms oyunlarına göre çok interaktif olmuş, yaklaşık olarak çevredeki tüm objeleri kendimize bir siper olarak kullanabiliyoruz, bir varilin, kutunun, duvarın, çitin arkasına saklanabiliyoruz Böylece savaş daha gerçekçi bir hal alıyorRainbow Six Vegas ve Gears of War oyunlarındada gördüğümüz bu sistem oyunda en fazla kullanmamız gereken nitelik haline gelmiş! Oyundaki 'Health' sistemi de değişmiş, Call of Duty serilerinden hatırlayacağımız gibi vurulunca ekran kırmızıya dönüyor ve yaralandığımızı gösteriyor ama hemen bir siper bulup saklanırsak canımız tekrardan düzeliyor ve eski haline geliyor Bu Nedenle oyun bizi kesintisiz taktiksel oynayıp siper almaya zorluyor

Oyun bu dek geliştirilirken yan düşmanların suni zekasıda unutulmamış Beni en çok etkileyen özelliklerden birisi artık düşmanlar fazla zeki ve sizi tedbirsiz avlayabiliyor Düşmanlar sadece alev etmekle kalmayıp saklanarak arkanıza kadar gelebiliyorlar! Bunun gibi ayrıntı doğru oyun daha bir hız ve realizm kazanmış

Oyunun en büyük özelliği ise artık Brothers in Arms serisinde klasikleşmiş 'Pinmeter' özelliği Düşmanınızı yoğun alev aşağıda tutabilirseniz 'Pindown' oluyor ve düşmanınız saklanmak zorunda kalıyor Pinmeter yüksekte olduğu sürece düşman hatalar yapıyor ve saklandığı yerden çıkamıyor Bu koşul sizin askerlerinizinde başına gelebiliyor, bu yüzden savaş taktiklerini iyi hazırlamak gerekiyorDüşmanların saklandıkları yerden çıkamamaları vaktiyle bıktırıcı gelebiliyordu fakat hemen eğlenceli bir hal almış çünkü neredeyse bütün siperler yıkılabiliyor

Brothers in Arms'ın bize verdiği senaryolarda tank, sniper, machine gun kullanacağımız bir sürü görevler sunuyor Tank kullanacağımız görevler oldukça zevkli az kalsın bir terminatör duygusal veriyor FPS oyunlarının vazgeçilmez silahı Sniper'ın kullanımı ise gayet basit ve zevkli Machine gun oyunda çoğu vakit karşımıza çıkıcaktır Machine gun düşman askerlerinin Pinmeter seviyesini saniyeler içinde tavana vurduruyor bu nedenle düşman askerleri siz Machine gun'ı alır almaz kaçmak zorunda kalıyor

Oyuna yeni eklenen bir nitelik ise şu sıralar moda olan Slow Motionölümler Örneğin çatışma esnasında bir düşmanı kafasından vurursanız düşman Slow Motion olarak yere düşüyor ve bu olay gayette hoş gerçekleşiyor

Oyundaki deforme sistemine bakarsak gerçekten süper planlanmış Saklandığınız her siper ,çevrenizdeki her eşya yıkılabiliyor Binalarda yıkılma laf konusu yok ama çok hoş sahneler ortaya çıkabiliyor Tahtaların , çitlerin parçalanışını oturup izleyesi geliyor insanın

Oyundaki ayrıntı oldukça pozitif düşmanınızı yakından öldürürseniz silahın üstüne kan sıçraması gibi hoş detaylarda oyunda mevcut Yanınızda bir arkadaşınız vurulursa Slow motion moda geçip onu yerden kaldırmak gibi detaylarda oyunda mevcut Multiplayer mod klasiğin dışına çıkamıyor, FPS oyunlarında oynadığımız herzamanki modlar Brothers in Arms serisinde de bize sunulmuş

Oyunda sol altta bir pusulamız var, sağ üstteki köşede ise verdiğimiz emirleri gösteriyor Diğer FPS oyunlarının aksine hiçbir vakit elimizde bütün bir veri yok ve pusulamıza göre bu vesileyle sivil halka sorular sormamız gerekebiliyor

Oyundaki kan ve zor önceki serilere tarafından harikulade bir şekilde arttırılmış Attığınız bombayla düşman askerlerinin kopartamayacağınız yeri değil! Vurulunca çıkan kanda cabasıOyun size kuvvet olarak Rambo IV'ü hatırlatabilir ! Hatta Rambo IV'ün şiddeti bu oyunun yanına eksik kalır! Unutmadan bir anekdot geçeyim, bu herif parçalanma olayları WW2 oyunlarına bir ilk Oynanış hakkında yeterince konuştuk , grafiklere gelelim!

Savaşı bırak manzaraya bak!

Brothers in Arms Hell's Highway'in grafiklerine gelirsek , oyun Unreal Engine 3 grafik motorunu kullanıyorOyunun geçtiği jurnal güneşlik yerlerde görüntü doğrusu harikulade tasarlanmış insanın bazen silahı bırakıp manzarayı izleyesi geliyor Her mekan birbirinden bambaşka, benzerlik oyunda söz konusu değil Oyunun aman aman grafikleri olmasa da ses ve konuyla birleşince harikulade bir atmosfer yaşatıyor Grafikler genel olarak güzel ama çiçeklere yaklaştığınız zaman 2D çiçekler insanın hevesini kaçırabiliyor, yapı textureleri ne değin güzel olsada yerdeki ur, çiçekler gerçektende vasat Bu müşteri detaylarda çevreye konulan koyunlarla azıcık olsun örtülüyor! Evet yanlış duymadınız savaşın tam ortasında önünüzden koyun sürüleri geçebiliyor , aralarına bomba atmak oldukça eğlenceli olabiliyorBu oyuncuya göre değişebilen bir davet emrindeki

Yastık mı vurdum ben?

Başlık sanırsam herşeyi anlatıyor, oyundaki fizik motoru bazen dengesizlikler yaşatabiliyor askerler sanki sert bir yastık gibi düşüyor yere Örneğin bomba attığınız düşman askeri havada dönüyor ve bir yaprak gibi yere iniyor Fizik bugları bu kadarlada kalmayıp bir duvara saklanmış giderken aniden sebepsiz bir şekilde ölebiliyorsunuz Bu konuda çok ivedi bir patch gerekiyor Oyunun en büyük eksiğinin bu olduğunu bildirmek hatalı olmaz heralde Slow Motion death özelliği ve kullanılan yoğun kan bu hatayı birazcık olsun kapatıyor lakin yinede düşmanı anlının ortasından vurunca yükseklere havalanıp düşmesi acayip birşey Fizik sistemine en ince ayrıntısına kadar kötü çağırmak çok büyük yanlış olur ne değin eksiği olsada bir o kadarda artısı var Çitlerin parçalanması tahtaların kopması doğrusu fazla hoş gözüküyor Son olarak oyunun seslerine geçelim

Hollywood filmi

Oyunun sesleri oldukça güzel, zaten FPS oyunlarında en çok uyarı edilmesi gereken unsurlardan biri sestir Brothers in Arms sesleri sayesinde atmosferi çok iyi yakalıyor Sesler tüylerinizi diken diken eden sahnelerle birleşince tadından yenmez bir ayla geliyor oyun! Neden Hollywood filmi dedim, çünkü Brothers in Arms öteki FPS oyunlarına tarafından daha dramatik bir oyun Baker ara sahnelerde kesintisiz kaybettiği arkadaşlarından bahsediyor, bu adamları hayatta tutmalıyım gibi duygulu konuşmalar yapıyorHenüz ağlayanı görmedim lakin gaza geleni fazla gördüm Oyunun seslerinin hoş olmasının haricen konuşmalarda fazla realist, lakin benim hala anlayamadığım konu Almanların sesleri WW2 zamanında niye bu dek cırtlak?

*
 
Üst Alt