Son Konu

Doom Eternal Ön İnceleme - Aksiyon gibi aksiyon

makaleci

Yeni Üye
Katılım
14 Ocak 2020
Mesajlar
351,088
Tepkime
0
Puanları
36
Yaş
35
Credits
0
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
109863_640.jpg

Doom Eternal ön inceleme:
 Şu sıralar hem serinin hayranları hem de aksiyon severlerin büyük bir merakla beklediği Doom Eternal'ı oynama bahtına eriştik. Geçtiğimiz günlerde Bethesda devletimizde hususî bir aktiflik düzenledi ve burada hem yayıncılara hem de bizim üzere oyun basınına Doom Eternal'ı oynama fırsatı sundu. Öncelikle yurt dışına gitmeden devletimizde, daha çıkışına yaklaşık 2 ay kalan bir oyunu oynamak sahiden de keyifli. Bu nedenle emeği geçenlere teşekkür ediyor ve bu şekil kişisel aktifliklerin artmasını umuyoruz diyerek Doom Eternal ön inceleme konusuna dönüş yapalım.

Serinin yeni oyunu Doom Eternal nasıl olmuş?

Bu aktiflikte yaklaşık 3 saat boyunca Doom Eternal'ı deneyimleme talihine eriştik. Daha evvel E3 2019 fuarında deneme talihine eriştiğim Doom Eternal'ın ne kadar ilerlediğini açıkçası merak ediyordum. 2016 yılında çıkan Doom oyununu büyük bir keyifle oynamış ve E3 2019 sunumunda denediğim Doom Eternal'dan da benzeri bir deneyim edinmiştim. Tabi E3 2019'da daha kısa oynamamıza müsaade verildiği için mi bilmiyorum lakin oyunun kat ettiği aralık beni sahiden de şaşırttı. Daha akıllıcası beklediğimden daha farklı şeyler gördüğümü peşin peşin söylemem gerekiyor. 

Öncelikle oyuna başladığınız anda aslında 2016 yılında çıkan Doom ile birebir hissiyat ile başlıyorsunuz. Oyunda ilerledikçe Doom Eternal bu histen sıyrılıyor ve yalnızca birebir dinamikleri içeren bir oyun olmadığını size hissettirmeye başlıyor. Bu farklılıkların başında ise hikaye sunumu gelmiş. Kıymetli bir hikayesi olsa da Doom serisinde hikaye sunumu hiç bu kadar ön planda olmamıştı. Bunun izlerini Doom oyununda görmüştük ama Doom Eternal'ın hikaye sunumu açısından daha başarılı ve keyifli olduğunu söyleyebilirim.

Bu noktada aklınıza sıkıcı ara sahneler ya da oynanışın önüne geçen bir sunum gelmesin. Pek istikrarlı bir halde hikaye gidişatını takip ediyorsunuz. Tabi daha evvel seriyi "stres atayım, abi yaratıkları keseyim" diye oynadıysanız biraz başınız karışabilir. Zira Doom Eternal hikaye mealinde 2016 yılında çıkan oyunun devamı olsa da tüm seriye bağlı bir imalat. Bu nedenle daha evvel ne olduğunu felan hatırlamıyorsanız, Doom Slayer'ı yönettiğimiz oyun biraz başınızı karıştırabilir.

Serinin-yeni-oyunu-Doom-Eternal-nasil-olmus_1.jpg

Oynanış kısmında ise bildiğimiz dinamiklerin üzerine koymayı başarmışlar. Yani saf aksiyon, yeni silahlar ve Doom'un bitmek bilmeyen süratli gidişatı motamot yanını korumuş. Doom'u Doom yapan iskeletin yeni oyunda da olduğu üzere durduğunu söyleyebilirim. Prodüksiyon ekibi bu iskeletin üzerine gitmiş ve eklenen yeni özellikler ile birlikte oyunun kendi havasını yakalamasını da sağlamışlar.

Doom Eternal'ın aksiyon dolu son fragmanını buradan izleyebilirsiniz.

Oynanıştaki en büyük ve kıymetli fark ise gelişim sisteminde yatıyor. Daha evvel ufak geliştirmeler ve yeni silahlar üzerine odaklanan oyun yapısı bu sefer biraz daha ileri taşınmış. Artık karakterinizin ya da elinizdeki silahın daha kuvvetli bir hale geldiğini daha net bir biçimde hissediyorsunuz. Yaptığınız güncellemeler ve bulduğunuz silah modülleri ile birlikte o baştaki klasik hissiyat gidiyor ve karakterinizin yavaş yavaş güçlendiğini hissetmeye başlıyorsunuz.

Serinin-yeni-oyunu-Doom-Eternal-nasil-olmus_2.jpg

Üstelik bu gelişim sistemi hem karakteriniz hem de silahlarınız için beğenilen. Yani yapışkan bomba ile daha çokça hasar verebiliyor, düşmanlarınızı direk modül pinçik eden okkalı bir yumruk geçirebiliyorsunuz. Zincir, alev silahı ya da plasma silahı üzere silahları topladıkça daha farklı özelliklerin ve taktiklerin de kapısını açmış oluyorsunuz. Örneğin alev silahı ile düşmanlarınızı yaktığınızda onlardan daha çokça zırh alabiliyorsunuz. Bu biçim taktikler sizi hem daha güçlü yapıyor hem de silahlarınızı tasarruf gayesini da göstermiş oluyor.

Doom Eternal ön inceleme

Doom'un farklılaşan bir öbür cephesi ise düşman yapısında ve oyunun gidişatında yatıyor. Evet tekrar etrafta süratlice ilerliyor ve akın akın gelen yaratıkları öldürmeye devam ediyorsunuz. Doom 2016'da olduğu üzere silah ve yakın dövüş dinamiği korunmuş. Zayıflattığınız düşmanlara atak yapıyor ve başını gözünü patlatıyorsunuz. Oyundaki elektrikli testere ve zincir üzere dinamikler ile farklı kombolar ve aksiyonlara da girmek mümkün. Düşmanlarda değişiklik gösteren en değerli öge ise zayıf noktalarında yatıyor. Bu durum oyunu zorlaştırdığı üzere o hengame içerisinde sizi biraz taktik yapmaya da zorluyor.

Doom-Eternal-On-Inceleme-Aksiyon-gibi-aksiyon_1.jpg

Yani daha büyük ya da taktik gerektiren düşmanları alt ederken yandaki ayak grubunu can ve zırh üzere barlarınızı doldurmak için kullanıyorsunuz. Esasen biraz oynadıktan sonra düşmanların zayıf noktalarını da öğrenmeye ve ona nazaran daha aklı başında aksiyon almaya başlıyorsunuz. Örneğin Revenant'ları indirmek için roket atarlarına amaç alıyor ya da mermi yağdırsanız bile zar güçlükle öldüreceğiniz Cacodemon'ların ağzına bir bomba yerleştirerek çabucak işlerini bitirebiliyorsunuz. 

Sonuç olarak görsel manada da nispeten tatmin edici olan Doom Eternal, bir evvelki oyunun üzerine koymayı ve başta da belirttiğim üzere farklı bir oyun olmayı başarmış. Bitmeyen aksiyonuna daha farklı baharatlar ekleyen oyun hem Doom hayranlarını hem de aksiyon severleri tatmin edecek özellikleri içerisinde barındırıyor. Son olarak Doom Eternal'ın 20 Mart 2020'de çıkacağını da hatırlatalım.

Doom Eternal resmi sitesine buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.
 
Üst Alt