Son Konu

Hazret-i İsa' ya niçin Ruhullah deniyor

Forumdas

Editor
Katılım
6 Ara 2022
Mesajlar
7,544
Tepkime
15,298
Puanları
113
Konum
adana
Web
forumdas.com.tr
Credits
-11
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
Sual: Hıristiyanlar, (Sizin kitabınız Kuranda da, İsaya Allahtan ruh üflendiği, yani ruhullah olduğu yazılıdır) diyerek, Hazret-i İsanın tanrı veya tanrının oğlu olduğunu söylüyorlar. Hazret-i İsaya niye (Ruhullah) deniyor?
CEVAP
İsa aleyhisselam gibi, Âdem aleyhisselama da, hatta bütün insanlara da ruh üflenmiştir. Birkaç ayet-i kerime meali şöyledir:

(Yarattığı her şeyi güzel yaratan, insanı başlangıçta çamurdan, sonra onun soyunu bir nutfeden [spermle ovumun birleşmesinden] yaratan, sonra onu şekillendirip ruhundan ona üfleyen Allahtır.) [Secde 79]

(Rabbin meleklere, Ben, topraktan, şekillenmiş kuru bir balçıktan bir insan yaratacağım. Ona ruhumdan üflediğimde, ona karşı secde edin demişti.) [Hicr 28, 29]

(İsa, Allahın Kün [Ol] emriyle yarattığı mahlûkudur ki, Onu Meryeme ilka etti. O da, diğer ruhlar gibi, Allahtan bir ruhtur.) [Nisa 171]

Cebrail aleyhisselamın Hazret-i Meryeme üflemesinden dolayı, İsa aleyhisselama, ruh denildi. Hazret-i Meryem, bu ruh vahyiyle müjdelendi ve İsa aleyhisselama da (Kün) [Ol!] dendi. (H. L. O. İman)

Allahtan bir ruh veya ruhullah demek, ona kıymet vermek içindir. Yoksa hâşâ Allahtan bir parça değildir. Cebrail aleyhisselama da ruh denir. İki âyet-i kerime meali:

(O gece, Rablerinin izniyle melekler ve Ruh [Cebrail], her iş için iner durur.) [Kadr 4]

(Allah, Ey Meryem oğlu İsa, sana ve anana olan nimetimi an demişti. Seni Ruhul Kudüsle [Cebraille] desteklemiştim.) [Maide 110]

Her ne kadar, bütün ruhlar Allah tarafından yaratılmışsa da, Hazret-i İsanın kıymetini bildirmek için ona, Kelimetullah dendiği gibi, (Ruhullah) da denmiştir. Kelimetullah, Allahü teâlânın kelimesi demektir. Kelime, burada ruh anlamındadır.

Allahü teâlâ herkesin Rabbi olduğu halde, Peygamber efendimize, (Senin Rabbin) buyuruyor. Buradan, başkalarının Rabbi olmadığı manası çıkarılamaz. Bunlar gibi, Kâbe için, benim evim buyuruyor. Biz de onun için Kâbeye (Beytullah = Allahın evi) diyoruz. Cami de, Allahın evidir. (Mesacidallah = Allahın mescitleri) tabiri, Kuran-ı kerimde de geçmektedir. (Bekara 114, Tevbe 17, 18, Cin 18)

Allahın mescitlerine, Allahın evleri de denir. İki hadis-i şerif meali şöyledir:

(Mescitler [Camiler] Allahın evleridir ve müminler de Allahın ziyaretçileridir. Ziyaretçisine ikram etmesi, ziyaret edilen üzerine haktır.) [Taberani, Hâkim]

(Allahın mescitlerini ancak Allaha ve ahirete inanan kimse imar eder.) [İ. Mace]

Camiye, (Allahın mescidi) veya (Allahın evi) demek, ona kıymet vermek içindir. Beytullah gibi, Arşa da kıymet vermek için, (Arşullah) denmiştir. Bir ayet-i kerime meali:
(O gün, Rabbinin Arşını, bunların da üstünde sekiz melek yüklenir.) [Hakka 17]

Bir hadis-i şerif meali de şöyledir:
(Sad bin Muazın ölümünde, Arşullah [Allahın Arşı] sallandı.) [Buhari]

Ay, güneş, yıldızlar, gezegenler de, Allahın olduğu halde, Arş için, Rabbinin Arşı yani Arşullah denmesi, ona kıymet vermek içindir. İmam-ı Rabbani hazretleri de buyuruyor ki:
Arş, mahlûkların en şereflisidir. Bunun içindir ki, ona (Arşullah) denir. Yoksa Allahü teâlâya göre, Arş da diğer yaratılmışlar gibidir. Hepsi, Onun mahlûkudur. (2/67)

Ruhumuzdan üfledik
Sual:
Kuranda, (Meryeme ruhumuzdan üfledik) ifadeleri geçiyor. Ruhumuzdan üfledik ne demektir?
CEVAP
Ruhumuzdan demek, yarattığımız ruhtan demektir. (H. L. O. İman)

Allahü teâlânın emriyle, Ruh-ül-kuds [Cebrail aleyhisselam], Hazret-i Meryeme üflemiş ve Meryem validemiz, o anda İsa aleyhisselama hamile kalmıştır. (Tefsir-i Kurtubi)
 
Üst Alt