Son Konu

Intel’den AMD FSR ve NVIDIA DLSS Rakibi Teknoloji: XeSS

seocu

Yeni Üye
Katılım
9 Ocak 2022
Mesajlar
153,414
Tepkime
0
Puanları
36
Yaş
35
Credits
0
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
Intel-XeSS-Xe-Super-Sampling-.jpg

NVIDIA’nın DLSS ve AMD’nin FSR teknolojilerine rakip olarak gelen Intel Xe Super Sampling (XeSS) teknolojisinden daha önce bahsetmiştik. Mavi ekip şimdi görüntü yükseltme teknolojisiyle ilgili yeni ayrıntılar sağladı. Intel yöneticileri ve geliştiricileri, yükseltme teknolojisini çalışırken gösterdi ve bazı karşılaştırmalı performans çizelgeleri sundu.

Intel-XeSS2-scaled.jpg


Intel XeSS, gerçek zamanlı işleme için oyun başına eğitim gerektirmeyen ve yapay zeka (AI) tabanlı bir Süper Örnekleme tekniği kullanıyor. Arc Alchemist Xe Matrix Uzantıları (Intel XMX) ile en iyi performansı gösterecek şekilde Xe GPU’lar için optimize edildi. Ancak diğer GPU mimarilerinde DX12 SM6.4+ ve DP4a içsel desteği kullanarak da çalışabiliyor. Bu da çapraz platform ve donanımdan bağımsız olmasını sağlar ve Intel, SDK’nın açık kaynaklı olacağını söylüyor.

Intel-XeSS6.jpg


Intel, GDC ile birlikte geliştiricilerin XeSS’i nasıl kullanabileceğine odaklandı. Şirket bu oturumda teknolojisinin Unreal projelerine basitleştirilmiş entegrasyonu için bir Unreal Engine eklentisi duyurdu. Ayrıca projelerde XeSS’in “oluşturma hattında TAA’nın yerini aldığı”, bu nedenle raster ve aydınlatma tamamlandıktan sonra geçerli olduğu ve işlem sonrası aşamanın başına eklenmesi gerektiği söyleniyor.

Intel-XeSS-scaled.jpg


Intel’in yapay zekasının geçici kenar yumuşatma üst örneklemede (TAAU) bulunan gölgelenme, parıldama ve bulanıklık etkilerini hafiflettiği söyleniyor. Bunun yanında Intel, XeSS’in AMD FSR veya NVIDIA DLSS gibi modern rakiplerinden daha yüksek ölçekleme oranlarına ulaşabileceğini iddia ediyor.

Yonga üreticisi, tüm GPU satıcılarını XeSS ile desteklemeyi amaçlıyor. Şirket, Shader Model 6.4+ ve DP4a talimatlarını destekleyen tüm GPU’ların bu teknolojiyi destekleyeceğini bir kez daha teyit etti. Yine de XeSS, Matrix Extensions (XMX) hızlandırma desteğine sahip kendi Arc ve diğer grafik mimarileriyle en iyi şekilde çalışacak.

Herhangi bir yükselticide olduğu gibi, bütün mesele yüksek çözünürlüklerde hızlı kare hızlarına izin vermek için piksel ardışık düzenindeki gerilimi azaltmak. İşin püf noktası ise bunu görüntü kalitesini korurken gerçekleştirmek.

XeSS Rens demosu, aşağıdaki tabloda daha ayrıntılı olarak görebileceğiniz çeşitli üst düzey faktörleri gösteriyor. Beş kalite ayarı, Rens’i 2160p ve 1440p’de çalıştırarak test edildi.

Intel-XeSS4-scaled.jpg


AMD FSR 2.0 ve NVIDIA DLSS 2.3’ün aksine XeSS, 1.3X ölçekleme faktörüne sahip Ultra Kalite modu dahil olmak üzere beş görüntü kalitesi moduna sahip olacak: Ultra Performance (3.0x’e kadar ölçekleme faktörü), Performance (2.0), Balanced (1.7), Quality (1.5) ve Ultra Quality (1.3).

Intel-XeSS3-scaled.jpg


Intel, teknolojilerinin diğer zamansal ve uzamsal yükseltme tekniklerinden daha yüksek ölçeklendirme oranlarına ulaşabileceğini iddia ediyor. Ultra-Kalite modu, 1440p ve 4K çözünürlükler için performansı sırasıyla %21 ila %27 oranında artırırken, Ultra-Performance, %97 ila %153 daha iyi kare hızı sunabiliyor. Ek olarak, bu değerler sabit frekansta çalışan bir Arc Alchemist GPU ve Rens demosuna dayanıyor.

Mavililer henüz XeSS için bir lansman tarihi vermedi ve oyun listesi paylaşmadı. Ancak 30 Mart’ta Arc mobil ekran kartlarının resmi tanıtımında daha fazlasını görmeyi umuyoruz.

XeSS-4K-Kapali.png


XeSS-4K-Acik.png

 
Üst Alt