Son Konu

Kadin Ve Hac

bilgiliadam

Yeni Üye
Katılım
16 Ağu 2017
Mesajlar
1,516,397
Tepkime
32
Puanları
48
Credits
-6,413
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
Kadin Ve Hac hamileyken mezarlığa gidilir mi hamileyken umreye gidilirmi hac melekleri hac melek hacca gelen melek 'Arial','sansserif'KADIN VE HACfont Bu bölümde 37 cevap vardır 1 Kocanın izni olmadan haccetmek: Yoluna imkân şartları oluştuğu vakit farz haccı yapmak gerekir Kocanın izni bu şartlardan değildir Onun buna mani olması caiz değildir (elLecnetud Daime) 'Arial','sansserif'2 Kadının yanında mahremi yahut hac ona vacip olmaz Eğer hac yapamadan ölürse onun yerine hac yapılması da gerekmez Zira o buna imkân bulamamıştır Allah Subhanehu haccı, imkân bulana farz kılmıştır (İbn Useymin) 3 Mahremi olmadan hac yapan kadının haccı sahihtir ama mahremsiz yolculuğa çıktığı için günah işlemiştir (İbn Useymin) 4 Eğer kocasının izni varsa, bayan kocasının malıyla hacca gidebilir (elLecnetud Daime) 'Arial','sansserif'5 Bayan mikata hayızlı iken uğrarsa: hac ya da umre gerçekleştirmek isteyen kadının mikatı fakat ihramlı olarak geçmesi caizdir Eğer hayız olmuşsa ihrama giremez, temizleninceye değin tavaf yapamaz Diğer tüm hac amellerini yapar (İbn Useymin) 6 Safa ile Merve aralarında sa’y etmek için temizlik şartı yoktur Zira bu yerler mescid değildir (İbn Useymin) 7 Tavafta remel: Bu kadınlar hakkında sünnet değildir Erkeklere hastır (İbn Useymin)font 'Arial','sansserif'8 Kadınlar iki yeşil bayrak aralarında koşmaz Benzer şekilde kadınların beraberinde olanlar da kadınları gözeterek bunu yapmaz (İbn Useymin) 9 Hacerul Esvedi öpmek: Kadınların Haceru’l Esved’i öpmesi müstehap değildir Selamlamayı ise ama gece tavaf ederken yapar Zira somurtkan halde bunda keza başkalarına zararı olur keza hasar görür (İbn Fevzan 10 Kadınların Mina’ya ulaşınca ayın kaybolmasından daha sonra Müzdelife’de Akabe cemresinde taşlamaları, zahmet korkusu nedeniyle caizdir (İbn Fevzan) 11 Bayan saçlarını başının önüne toplayıp etrafından “bir enmile miktarı alarak kısaltır (İbn Fevzan 12 “Bir enmile miktarı: parmak uçları değin demektir 13 İhramlı kadının giysisi: Kadınların hac ve umrede giyinmek üzere özel elbiseleri yoktur Adet olan şekilde bedenini örten bir elbise giyer Bu elbisede süs olmamalı ve erkeklere benzememelidir (İbn Fevzan) 14 Bayan ihramlı iken peçe takamaz ve elen giyemez Lakin Aişe ve Esma radıyallahu anhuma hadislerinde olduğu gibi erkeklerin bulunduğu yerde başından yüzüne dürüst örtüsünü sarkıtarak yüzünü örter(Hadis) 15 Taşlamada vekâlet: Eğer bayan kalabalıktan korkarsa kendi yerine taş atılması için vekâlet verebilir (ellecnetud Daime) 16 İhramlının, oynaşma, cima veya cimâyı andıran konuşmalarla eşinden faydalanması caiz değildir (İbn Fevzan) 17 Erkek, bayram günü Akabe cemresini bitirdikten, tıraş olduktan, ifada tavafını yaptıktan ve Safa ile Merve aralarında say yaptıktan sonradan eşinden faydalanabilir 18 Kadının yüzünden örtüyü uyandırmak için ağaç parçası gibi bir şey kullanması gerekmez (Muhammed Bin İbrahim) 19 İhramlı bayan, abdest alırken veya guslederken başından saç düşerse, bunu kasıtsız yaptığı için hasar vermez (İbn Ba 20 Veda Tavafı: Hayızlı ya da nifaslı kadından bu düşer Fakat ifada tavafı gereklidir (İbn Useymin 21 İhrama hasar veren şeyler: Kişi bunlardan birini bilmeyerek, unutarak ya da zorlanarak yaparsa bir şey gerekmez (İbn Useymin 22 İhramlının elbise değiştirmesi: Kadının ihramlı iken gereklilik nedeniyle olsun veya olmasın elbise değiştirmesi caizdir (İbn Useymin 23 İhramlı kadının çorap giymesi: Caizdir Zira peygamber sallallahu aleyhi ve sellem kadınları bundan yasaklamamıştır (İbn Useymin 24 Yüz örtüsü: Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem kadının ihramlı iken peçe kullanmasını yasaklamıştır Yüz örtüsü de bu yasaklanmış kapsamındadır (İbn Useymin 25 Yasaklandığını ve bunun sahih delilini bilmeden ihramda peçe kullanan kadına bir şey gerekmez (İbn Useymin) 26 İhram halinde iken kadınların yanından erkekler geçerse, kadınlar elbisesinin bir parçasıyla yüzünü örterler (İbn Useymin)İhramlı bayan ifada tavafını yapamadan hayız olursa: Eğer bitmiş yapma imkânı varsa temizlendikten daha sonra yapar — Eğer tekrarlamak meşakkat verecekse bu yolculukta tavaf ve say ederek devam eder (İbn Useymin 28 Aciz ya da hasta olan: Veda tavafına zorlama yetiremezse, mahmul üzerinde tavaf yapar (elLecnetud Daime 29 Kadın tavaf sırasında hayız kanının geldiğini hissederse: Hayız kanı çıktığı konusunda belirli belli oluncaya kadar tavafına devam eder Bunun hayız kanı olduğuna belli olursa ayrılıp temizlenmeyi beklemesi gerekir Temizlendiği 30 Kocası ölen kadın iddeti bitinceye dek evinden çıkıp hacca gidemez, caiz değildir (İbn Useymin 31 Kadının hac ve umre için bir erkeğe vekâlet vermesi caizdir (İbn Fevzan 32 Kadının hac menasiklerini yerine getirdiği esnada aylık âdetini geciktirici hapları kullanması caizdir (elLecnetud Daime 33 İhramlı iken altın takınmak: Kadının ihramlı iken israfa kaçmadan altın takınmasında sakınca yoktur Fakat fitne korkusundan dolayı yabancı erkeklerden örtmelidir (İbn Useymi 34 Tavaf yerinde kalabalık olması halinde kadının tavafı tekrar etmemesi daha faziletlidir (İbn Useymin) 35 Kadınlara nispetle haccın tekrarı: Kadınların haccı bitmiş etmemelerini kendileri için daha erdemli ve daha selametli görüyoruz Tavafta kadınlarla erkekler sıkça karışmaktadır Reşitlik fitneye götüren sebeplerden sakınmamaktadır (İbn Baz) 36 Kocanın dinen, karısının hac nafakasını karşılaması gerekir mi?: Koca zengin olsa da karısının hac nafakasını dinen yerine getirmek zorunda değildir Bu yalnızca bir iyilik kapısıdır Hacca gitmek için nafakası olmayan bayan hac gerçekleştirmek zorunda değildir (elLecnetud Daime 37 Kadının Kabenin civarda tavaf esnasında erkeklerin kalabalığı arasına girmesi caiz midir?: Nerede olursa olsun, kadının erkek kalabalığı arasına girmesi haramdır Topluluk olmadığı bir zamanı gözetmesi gerekir ya da Kâbe’den uzaktan da olsa geriden tavaf yapmalıdır Bu fitneden daha uzaktır (İbn Fevzan  
 
Üst Alt