nicebayan
Yeni Üye
KÖTÜ DÜŞÜNCELER NEREDEN GELİYOR
Sual: Kalbimize değişik fikirler geliyor Bunlar nereden geliyor? Hangisinin iyi, hangisinin kötü olduğunu nasıl bileceğiz?
CEVAP
İnsanın
kalbine, melekten, şeytandan ve kendi nefsinden de değişik düşünceler
gelir Melekten gelene ilham, şeytandan gelene endişe, nefsten gelene
ise hevâ denir Bunların birbirinden farkı nasıl bilinir? Hadisi
şerifte, (Melekten gelen ilham, İslamiyete yerinde olur Şeytandan gelen endişe, İslamiyetten ayrılmaya sebep olur) buyuruldu O halde vesveseyi ilhamdan dağıtmak için dinin emrini iyi anlayışlı olmak gerekir
Gayrı
müslimlerden peynir, sucuk gibi gıda alırken, (Bunların içine necis
madde koymuşlardır) düşüncesi gelirse, hemen dinin bu husustaki hükmü
hatırlanır Dinimiz almanın caiz olduğunu bildiriyorsa alınır Bu
düşüncenin şeytandan olduğu anlaşılır
Vesveseye uyulmazsa,
şeytan bundan vazgeçip diğer vesvese verir Nefsimizden gelen zihin
ise, devamlıdır İnsan ölünceye dek devam eder
Iblis,
uğurlu, iyi bir işe mani elde etmek için daha az iyi olanı yaptırmak
maksadıyla endişe verir Büyük günaha sürüklemek için minik iyilikleri
yaptırmaya çalışır Dinini haberdar olan kimseyi, iblis, katiyen aldatamaz Her
insan Allahın kulu olduğu halde, dinini haberdar olan, Allahü teâlânın dikte ve
yasaklarına riayet eden kimseler için Kur' anı kerimde, şeytana hitap
edilirken, (Benim kullarıma senin sultan hakimiyetin yoktur) buyuruluyor (İsra 65)
Şeytanın
vesvesesine aldanmamak için Allahü teâlânın, (Benim Kulum) dediği
kimselerden olmalı, yani sürükleyici bir itikada ve ilme sahip olmalı ve
ilmi ile amel etmelidir! Mesela şeytan endişe verince, onu hemen
uzaklaştırmalıdır! Hadisi şerifte, (Şeytan kaygı verir Allahın ismi zikredilince, söylenince kaçar Söylenmezse, vesveselerine devam eder) buyuruldu (Ebu Yala)
Sünnete
yerinde abdest almasını bilmeyen kimse, iyi abdest alayım diye pozitif su
kullanır Bu ise vesvesedir Endişe eden kimse, dine iyi alıntı yapmak
niyetiyle yeni bir şeyler çıkarır, bu ise bid' attir Bid' at ise
haramdır Başkalarının gıda ve içeceklerinin, giyeceklerinin pak
olup olmadığında değişkenlik eder Bu da suizanna sebep olur Müslümana
suizan ise haramdır (Ben her gıdayı yemem, ihtiyatlı davranırım)
diyerek kibre düşer Halbuki zerre değin kibri olanın Cennete girmesi
zordur
Fatır suresi 6 âyeti kerimesinde mealen, (Elbette iblis size düşmandır Onu düşman edinin!)
buyuruluyor Kaygı eden, şeytanı kendine dost ve kardeş edinmiş olur
Sünnetleri, mekruhları ve diğer emir ve yasakları bilmeyen, vesvese
hastalığına yakalanır Bunları bilip yerine getiren şüpheye
düşmemelidir! Kaygı eden, ruhsatlarla amel etmelidir! Üstünde
necaset soyut her şey temiz kabul edilir Değişkenlik etmekle necis
olmaz Gıdalarda necis maddeler var zannı ile yiyecek almamak vesvesedir,
aşırılıktır Hadisi şerifte, (Aşırı gidenler helak oldu) buyuruldu (Müslim)
İfrat ve tefritten yani aşırılıklardan uzakta elde etmek ve orta yolu yetişmek gerekir Deylemideki hadisi şerifte, (İşlerin hayırlısı vasat olanıdır) buyuruldu (Hadika)
*
Sual: Kalbimize değişik fikirler geliyor Bunlar nereden geliyor? Hangisinin iyi, hangisinin kötü olduğunu nasıl bileceğiz?
CEVAP
İnsanın
kalbine, melekten, şeytandan ve kendi nefsinden de değişik düşünceler
gelir Melekten gelene ilham, şeytandan gelene endişe, nefsten gelene
ise hevâ denir Bunların birbirinden farkı nasıl bilinir? Hadisi
şerifte, (Melekten gelen ilham, İslamiyete yerinde olur Şeytandan gelen endişe, İslamiyetten ayrılmaya sebep olur) buyuruldu O halde vesveseyi ilhamdan dağıtmak için dinin emrini iyi anlayışlı olmak gerekir
Gayrı
müslimlerden peynir, sucuk gibi gıda alırken, (Bunların içine necis
madde koymuşlardır) düşüncesi gelirse, hemen dinin bu husustaki hükmü
hatırlanır Dinimiz almanın caiz olduğunu bildiriyorsa alınır Bu
düşüncenin şeytandan olduğu anlaşılır
Vesveseye uyulmazsa,
şeytan bundan vazgeçip diğer vesvese verir Nefsimizden gelen zihin
ise, devamlıdır İnsan ölünceye dek devam eder
Iblis,
uğurlu, iyi bir işe mani elde etmek için daha az iyi olanı yaptırmak
maksadıyla endişe verir Büyük günaha sürüklemek için minik iyilikleri
yaptırmaya çalışır Dinini haberdar olan kimseyi, iblis, katiyen aldatamaz Her
insan Allahın kulu olduğu halde, dinini haberdar olan, Allahü teâlânın dikte ve
yasaklarına riayet eden kimseler için Kur' anı kerimde, şeytana hitap
edilirken, (Benim kullarıma senin sultan hakimiyetin yoktur) buyuruluyor (İsra 65)
Şeytanın
vesvesesine aldanmamak için Allahü teâlânın, (Benim Kulum) dediği
kimselerden olmalı, yani sürükleyici bir itikada ve ilme sahip olmalı ve
ilmi ile amel etmelidir! Mesela şeytan endişe verince, onu hemen
uzaklaştırmalıdır! Hadisi şerifte, (Şeytan kaygı verir Allahın ismi zikredilince, söylenince kaçar Söylenmezse, vesveselerine devam eder) buyuruldu (Ebu Yala)
Sünnete
yerinde abdest almasını bilmeyen kimse, iyi abdest alayım diye pozitif su
kullanır Bu ise vesvesedir Endişe eden kimse, dine iyi alıntı yapmak
niyetiyle yeni bir şeyler çıkarır, bu ise bid' attir Bid' at ise
haramdır Başkalarının gıda ve içeceklerinin, giyeceklerinin pak
olup olmadığında değişkenlik eder Bu da suizanna sebep olur Müslümana
suizan ise haramdır (Ben her gıdayı yemem, ihtiyatlı davranırım)
diyerek kibre düşer Halbuki zerre değin kibri olanın Cennete girmesi
zordur
Fatır suresi 6 âyeti kerimesinde mealen, (Elbette iblis size düşmandır Onu düşman edinin!)
buyuruluyor Kaygı eden, şeytanı kendine dost ve kardeş edinmiş olur
Sünnetleri, mekruhları ve diğer emir ve yasakları bilmeyen, vesvese
hastalığına yakalanır Bunları bilip yerine getiren şüpheye
düşmemelidir! Kaygı eden, ruhsatlarla amel etmelidir! Üstünde
necaset soyut her şey temiz kabul edilir Değişkenlik etmekle necis
olmaz Gıdalarda necis maddeler var zannı ile yiyecek almamak vesvesedir,
aşırılıktır Hadisi şerifte, (Aşırı gidenler helak oldu) buyuruldu (Müslim)
İfrat ve tefritten yani aşırılıklardan uzakta elde etmek ve orta yolu yetişmek gerekir Deylemideki hadisi şerifte, (İşlerin hayırlısı vasat olanıdır) buyuruldu (Hadika)
*