Aydınlatma, rastgele bir asrî oyunun son aşama değerli bir yanıdır. Görsel ögelerden en güzel halde yararlanmak için makûs aydınlatma kullanılabilir. Computer Shader Skinning ve Particle Shading destelekleyecek olan Mount & Blade II: Bannerlord'un performansı artacak, birebir devranda daha hoş görünecek. Devasa savaş sahnelerinde oyunun 60 FPS'te çalışması sağlanacak.
Mount & Blade II: Bannerlord için yeni geliştirici günlüğü yayınlandı
GI, ışığın yüzeylerden vesair yüzeylere yahut farklı bir deyişle dolaylı aydınlatmaya nasıl sıçradığını modelleyen bir sistemdir. Bu, ışığın gayrı nesneler tarafından emilmesini sağlar. Sonuç, çok daha gerçekçi bir imaj ortaya çıkar. GI bilhassa değişen gün saatlerinin düzgün bir biçimde taklit edilmesini de sağlayarak her saat değişen bir atmosferin oluşmasına da yardımcı olur. Birebir devirde yeni geliştirilen mod editörü sayesinde, GI kullanılarak daha gerçekçi oyun modları tasarlanabilecek. Mod dizayncıları yeni editör ile devrandan tasarruf ederek daha hoş görünen yapılar ortaya koyabilir. Ayrıca, editördeki özgür ve geometrik seçim süreçleri ve kısayollar üzere birçok gelişmiş düzenleme süreciyle ek düzenleme müddeti de nispeten kısalır.