bilgiliadam
Yeni Üye
Neşet Gunal
Doğum 1923 Nevşehir
Olumu 2002
Meslek Akademisyen, ressam
Neşet Gunal; Turk ressam ve oğretim uyesi
HAYATI
EĞİTİM VE CALIŞMA HAYATI
1923 yılında Nevşehir ’de doğmuştur 19301939 yıllarında ilk ve orta oğrenimini tamamlamış ardından Nevşehir Belediyesi ’nin vermiş olduğu burs ile İstanbul Devlet Guzel Sanatlar Akademisi Resim Bolumu ’ne girmiştir Figuratif calışmalarına daha oğrencilik yıllarında başlayan Gunal, bu donem de farklı işlerde yaparak Ses Tiyatrosu ’nun dekorlarını ustlenmiş ve afiş calışmaları da yapmıştır İlk olarak Nurullah Berk ve Sabri Berkel ’in daha sonrasında ise Leopold Levy ’nin oğrencisi olmuş, 1946 yılında Akademiden mezun olmuştur
CALIŞMA HAYATI
1948 yılında devlet bursu ile eğitim icin Paris ’e giden sanatcı, burada fresk ve duvar resim eğitimi almış olup Andre Lhote ve Fernand Leger ’le resim calışmaları yapmıştır 1954 yılında yurda donen sanatcı, mezun olduğu okulda asistan olarak goreve başlamıştır 1963 yılında devlet bursu ile yeniden Paris ’e gitmiş bu sefer vitray ve Gobelin resimsel halı teknikleri ile ilgili calışmalarda bulunmuştur 1 yıl kaldıktan sonra akademide atolye hocalığı yapmaya başlamış ve yavaş yavaş bolum başkanı olacak kadar yukselmiştir Sanatcı cok sayıda kişisel sergiler duzenlemiş bunun yanında karma sergilere de katılmış, cok sayıda oduller almıştır
SANAT USLUBU VE BAŞLICA ESERLERİ
Sanatcının Paris ’te kaldığı sure zarfında edindiği eğitimin izlerini figurleri ele alış tarzında okumak mumkundur Hocası Leger ’den etkilendiği acıkca gorulur Bu etki cizgisellik ve elayak işleyişinde belirgin olmakla birlikte hocasının bicimsel anlatım yonlerini geleneksel Doğu sanatlarının ozellikleriyle butunleştirmeye calışmış adeta Doğu sanatının uslupcu ve akılcı yanlarını ozumseyerek resimlerinin temel konusunu insan figuru yapmış olduğu gorulmektedir Anadolu insanını ve cevresini konu edinen calışmalarında ikili, uclu yahut kalabalık insan gruplarını anıtsal bir figur anlayışı ile toplumsal gercekleri yansıttığı bicimde işlemeye ozen gosteren sanatcının cevre, figuru guclendiren bir oğe olarak karşımıza cıkar Sanatcının anlatımcı tavrı en cok figurlerin yuz ifadelerinde, el ve ayaklarındaki deformasyonlarda kendini gosterir Sanatcı resimlerinde desene oldukca onem vermektedir Yaşadığı toplumun insan manzaralarını resminin birinci konusu olarak secmiştir Toprak insanının yaşam dramından etkilenerek Turk resim sanatında ozgun bir yer edinmiş olup, 1960 ’lı yıllardan başlayarak kırsal kesim insanının acılarını resmetmeye başlamıştır Resimlerinde her şey bir gozlem sonucu ortaya cıkmıştır İri figurlerinden oluşan buyuk boyutlu kompozisyonlarıylaa oldukca dikkat cekmektedir Eserlerindeki denge ve orantı ile ilgili alt yapıların kusursuzluğu insanı hayrete duşurur Adeta resim muhendisliği hissi veren eserleri renkli bir dunya değildir Ama insan deseninden yola cıkarak tum insanlığı kucaklar gibidir
ESERLERİ
Duvar Dibi ( 1963)
Yabalı Figur (1990)
Başakcılar
Bunalım
Mola (1962)
Kor Hasanın Oğlu
Kapı Onu
Ana
Doğum 1923 Nevşehir
Olumu 2002
Meslek Akademisyen, ressam
Neşet Gunal; Turk ressam ve oğretim uyesi
HAYATI
EĞİTİM VE CALIŞMA HAYATI
1923 yılında Nevşehir ’de doğmuştur 19301939 yıllarında ilk ve orta oğrenimini tamamlamış ardından Nevşehir Belediyesi ’nin vermiş olduğu burs ile İstanbul Devlet Guzel Sanatlar Akademisi Resim Bolumu ’ne girmiştir Figuratif calışmalarına daha oğrencilik yıllarında başlayan Gunal, bu donem de farklı işlerde yaparak Ses Tiyatrosu ’nun dekorlarını ustlenmiş ve afiş calışmaları da yapmıştır İlk olarak Nurullah Berk ve Sabri Berkel ’in daha sonrasında ise Leopold Levy ’nin oğrencisi olmuş, 1946 yılında Akademiden mezun olmuştur
CALIŞMA HAYATI
1948 yılında devlet bursu ile eğitim icin Paris ’e giden sanatcı, burada fresk ve duvar resim eğitimi almış olup Andre Lhote ve Fernand Leger ’le resim calışmaları yapmıştır 1954 yılında yurda donen sanatcı, mezun olduğu okulda asistan olarak goreve başlamıştır 1963 yılında devlet bursu ile yeniden Paris ’e gitmiş bu sefer vitray ve Gobelin resimsel halı teknikleri ile ilgili calışmalarda bulunmuştur 1 yıl kaldıktan sonra akademide atolye hocalığı yapmaya başlamış ve yavaş yavaş bolum başkanı olacak kadar yukselmiştir Sanatcı cok sayıda kişisel sergiler duzenlemiş bunun yanında karma sergilere de katılmış, cok sayıda oduller almıştır
SANAT USLUBU VE BAŞLICA ESERLERİ
Sanatcının Paris ’te kaldığı sure zarfında edindiği eğitimin izlerini figurleri ele alış tarzında okumak mumkundur Hocası Leger ’den etkilendiği acıkca gorulur Bu etki cizgisellik ve elayak işleyişinde belirgin olmakla birlikte hocasının bicimsel anlatım yonlerini geleneksel Doğu sanatlarının ozellikleriyle butunleştirmeye calışmış adeta Doğu sanatının uslupcu ve akılcı yanlarını ozumseyerek resimlerinin temel konusunu insan figuru yapmış olduğu gorulmektedir Anadolu insanını ve cevresini konu edinen calışmalarında ikili, uclu yahut kalabalık insan gruplarını anıtsal bir figur anlayışı ile toplumsal gercekleri yansıttığı bicimde işlemeye ozen gosteren sanatcının cevre, figuru guclendiren bir oğe olarak karşımıza cıkar Sanatcının anlatımcı tavrı en cok figurlerin yuz ifadelerinde, el ve ayaklarındaki deformasyonlarda kendini gosterir Sanatcı resimlerinde desene oldukca onem vermektedir Yaşadığı toplumun insan manzaralarını resminin birinci konusu olarak secmiştir Toprak insanının yaşam dramından etkilenerek Turk resim sanatında ozgun bir yer edinmiş olup, 1960 ’lı yıllardan başlayarak kırsal kesim insanının acılarını resmetmeye başlamıştır Resimlerinde her şey bir gozlem sonucu ortaya cıkmıştır İri figurlerinden oluşan buyuk boyutlu kompozisyonlarıylaa oldukca dikkat cekmektedir Eserlerindeki denge ve orantı ile ilgili alt yapıların kusursuzluğu insanı hayrete duşurur Adeta resim muhendisliği hissi veren eserleri renkli bir dunya değildir Ama insan deseninden yola cıkarak tum insanlığı kucaklar gibidir
ESERLERİ
Duvar Dibi ( 1963)
Yabalı Figur (1990)
Başakcılar
Bunalım
Mola (1962)
Kor Hasanın Oğlu
Kapı Onu
Ana