Son Konu

Ninja Gaiden: Dragon Sword

iltasyazilim

Yeni Üye
Katılım
25 Ara 2016
Mesajlar
2
Tepkime
1
Puanları
38
Yaş
35
Credits
-2
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
Boyun ağrısı, sol omuzda hafif ağrı, sol elde uyuşukluk ve gözlerde bitkinlik Tüm bu olumsuzlukların nedeninin ufak ekranlarda zıplayan, hoplayan karakterlerin olabileceğini inanın tahmin bile edemezdim Tecmo'nun uzun zamandır beklenen ve bizi yayımladıkları demo ile oyalayan Ryu Hyabusa'nın Dragon Sword macerası en sonunda NDS için özel olarak piyasaya çıktı ve bir çırpıda bitirildi Natürel bu 'bir çırpı' sürecinin varsayım edilenden basit ve kısa oluşu bizleri birazcık üzdü

Storm

Dragon Sword'u oynamaya başladığınızda ilk uyarı çeken şey NDS'nin tabi tutulma zorunluluğu ve oynanışın %99 gibi bir oranının yalnızca kalemimize dayalı oluşu Bu düzenin gerçekten çok iyi işlediğini anlatmak zorundayım Sağ ekranın (normalde daha aşağı ekran) dikey olarak kullanılması kamera açılarının ve görüşün fazla daha geniş olmasına ihtimal sağlamış Sol ekranda yer alan harita ise yeniden dikey tutulduğu için yeterince büyük ve detaylı hazırlanmış Oynanışın yalnızca kalemimize endekslenmesi ise hayret verici derecede dinç ve etkili bir seçim olmuş En basit yürümeden, en kompleks gibi görünen kombolara kadar her şeyi, NDS üzerindeki herhangi bir tuşa ihtiyaç olmadan yapabiliyoruz İstediğimiz yöne gitmek için, o yöne dürüst kalemimizle dokunmamız yeterli oluyor Aynı şekilde zıplamayı da yukarıya dürüst bir çizgi çekerek hallediyoruz (Çiftzıplama için iki çizgi) Saldırılar ise tekrar aynı temele yan Düşmanların üzerine çektiğimiz her çizgi Ryunun saldırmasını sağlıyor Oyun süresince öğrendiğimiz farklı alanlara yönlendirilmiş komboları da bu doğrultu da gerçekleştiriyoruz Hepsi fazlasıyla kolay ve eğlenceli Sadece karakterimizin korunması için kolayımıza gelen herhangi bir tuşa basmamız lüzum

Oynanışın verdiği bu güven ile birlikte bize anlatılmak istenen hikayeye de daha gizli odaklanıyoruz Oyun içi sinematiklerinden fazla iki ekrana da değişik çizgiroman tarzı resimlere dayalı bir hikaye anlatımı benimsenmiş Dragon Sword için Ryu'nun fazlasıyla layık verdiği Momiji adlı bir Ninja'nın başına gelenleri konu alan olaylarda bizim amacımız esas olarak onu kötülerden kurtarmak Tabii fakat bu kolay kurtarma operasyonunun zamanla fazla daha derinlere inişi, özellikle serinin eski oyunları ile bir takım bağlantıların su yüzüne çıkışı hikayeyi çok daha manalı bir ayla getiriyor Tüm bu olan bitenlerin, türe meyilli bir oyuncu kadar 67 saat içerisinde bitirilmesi ise ne yazık ama üzücü bir durum

Static
NDS'nin belki de yapımcıları en çok zorlayan tarafı (her konsolda olduğu gibi) sistemin zorlanması durumunda görüntülerin hissedilir derecede yavaşlaması Örneklerini çoğu oyunda gördüğümüz üzere gayet rahatsız edici bir durum Tecmo, belki de bu durumdan uzaktan durmak için hoş bir tercih yapmış ve karakterler hariç tüm dünyayı 2B tasarlamış, aynı Onimusha'da olduğu gibi Ilk ilk kez küçük bir tereddüt yaratsa da bu tercih, zamanla tasarım çeşitliliği ile bu korkunun yerini tebriklere bırakıyor Toplamda 13 bölümden oluşan Dragon Sword'da piramitlerden buzullara, kalelerden lavlarla çizgili dağlara değin çoğu yer ziyaret ediyoruz Hepsinin içinde barındırdığı mekanlar özenle hazırlanmış ve birbirlerinin yeniden etmeyecek şekilde düzenlenmişler İçinde bulunan yaratıklar da tekrar o yöreye(!) uygun Piramitlerde mumyalar gelirken, ormanda maymuninsan tarzı düşmanlarla rastlamak mümkün Düşman çeşitliliği açısından hayli memnun etme edilir bir düzeyde 3B olarak tasarlanan karakterler ise yeterli miktarda atış yeri sayısına sahip, göze batmayan güzellikteler İşin en can tip noktası ise ekrana yansıyan canlandırma başarısı Karakterimiz Ryu'dan en dingin isme kadar herkesin oyun içindeki animasyonu takdiri adalet eder cinsten Fazlasıyla yumuşak, çevre ile uyumlu tepkiler veren ve kişilik sayısı çoğalsa da kuşkusuz hiçbir yavaşlamaya niçin olmayan hatasız bir çekicilik Bilhassa bölüm sonu yaratıklarının tasarımları, büyük boyutlarının hakkını verir derecede başarılı Tüm bunların yanına ekrana yansıyan öteki görsel efektler de yine üst düzeylerde

Imperium Romanum
Platform: PC
Tür: Strateji
Multiplayer: Yok
Yayıncı: Kalypso Media
Yapımcı: Haemimont
Çıkış Tarihi: 2008 Şubat
Min Sistem: Windows XP2000Vista, Pentium 4 17 Ghz veya eşdeğeri, 512 MB RAM, Geforce 3 ya da Radeon 9550 üzeri ekran kartı, 15 GB HDD Alanı

Şehir Halkı simulasyon oyunları Simcity ile başlayan uzun soluklu bir hikaye oyun dünyası için Ama bu türün gelişimi açısından 2006 yılı fazla önemlidir Bilhassa Roma eksenli oyunlar için bambaşka bir önemi var 2006 yılının Civcity:Rome, Glory of the Roman Empire ve Ceasar serisinin en başarılı oyunu Ceasar 4 oyunları ile Roma halkına dağ bayır demeden hizmet ettik, su isteyene şarap , un isteyene ekmek verdik Bu saydığım oyunlarla artık yalnızca şehir kurmuyor, antik Roma İmparatorluğunu tarihsel olarak canlandırıp, Roma'nın bir günde kurulmadığının şahitliğini yapıyorduk Bütün bunları yaşayan bir oyuncu olarak Imperium Romanum'u gördüğümde içimdeki Sezar olma ricası bitmiş alevlendi ve büyük bir hevesle başladım oyuna ancak farkettim ancak Glory of the Roman Empire ile benzer geliştiricinin elinden çıkmış oyun ilkinin az kalsın kopyası , geliştirme sadece Latince isimle sınırlı kalmış Oyun detaylarına girmeden önce, oyunun vasatı aşamadığını belirteyim Grafikler kimi zaman göze güzel gelsede, artık zamanın açık havada kalmış basit dizaynlar, Roma devri kokusunu oyun boyunca verememesi, şahane derece sınırlı ordu sahibi olabilmemiz hele bu orduları hareket ettirmenin tam bir eziyete dönüşmesi oyunun eksileri Imperium'dan yeni birşeyler bekliyorsanız, hani daha önce tatmadığınız bir Roma oyunu lezzeti; hüsran sizi bekliyor

Imperium'da geniş olarak bir campaign oyunu bulunmuyor Yerine üç öbür oyun tipi var başlangıçta Historyseçeneğinde Roma tarihinden sayfalar görüyoruz Açıklanmış bir tarihten başlayarak bu zamanda ileri gitmek yoluyla farklı alan ve zamanlara ait oyunları açıyor Rome in 509 BC, Rome in 146 BC, and Pompeii in 70 BC yıllarından birini seçerek başlıyoruz Bu tarihsel oyun seçeneği Roma'nın doğuş yıllarını en meşhur şehirleriyle oynamamızı sağlıyor Tarihsel süreç içerisinde ilerledikçe ayrı görevler veriliyor ve bizlerde bunları tamamlayıp oyunu bitiriyoruz Bu konuda öyle elastikiyet tanınmamış maalesef Öteki oyun seçeneğimiz Scenerioda ise Caesarea, Pompeii , Genoa , Odessos, Verona, Venice gibi kayda değer Roma İmparatorluğu şehirlerini yönetiyoruz Şehirler karışık olarak basit, orta, kuvvet gibi oyun seviyeleri ile düzenlenmiş ve bütün bu Roma şehirleri arasındaki ticaret ilişkisi ise tarihle aynı paralelde üretilmiş Mesela Sparta şehri Thessalonica'ya şarap satıyor, Odessos ise Genoa'dan mermer alıyor, tarihtede bu ticari ilişki olduğu düşünülerek uyarlanan bir oyun düzeni resmileşmiş Yeniden tarihe uygun olarak şehirlerin coğrafi yapıları birebir aynı olarak planlanmış(Bunu bilecek değin ne tarih nede jeoloji bilgim var, ben yapımcının yalancısıyım yinede inanmayan arkadaşlar araştırabilir) Son olarak, bence olarak alınması gereken oyun seçeneği Romedan hayal kırıklığı ile dile getirmek istiyorum Oyun açılır açılmaz birşey yapmanıza gerek kalmadan görevlerin çoğu hazır lanmış oluyor Bir kaç tık ile geri kalan görevler en fazla 10 dk içinde, en sona kalan Colosseum yapma görevini ise toplamda 15dk içinde yapıyoruz ve oyunumuzu tamamlıyoruz Üzülerek söylüyorum daha fazlası yok

Imperium'un imal kaynakları ise türün öteki oyunlarıyla aynı Taş, odun, şarap, un, et, misket, altın ve demir çiğ maddelerimiz ile keza ticaret yapıyor hemde Roma halkının hizmetine koşuyoruz Bu türe yabancı olanlar için biraz bahsetmek gerekirse, amacımızın yalnızca büyük kasaba koymak değil aynı zamanda halka iş bulmak, gerektiğinde para vererek ekonomlerini düzeltmek olduğu anlatmak istiyorum Halkın ihtiyacı demişken oyunun bir diğer özelliği ise Roma vaktinde yaşanan derslik farkınıda yansıtması Temel olarak dört sınıfa ayrılmış olan halkın istekleride sınıfına göre değişiyor Esir sınıfının isteği değil, yalnızca çalışıyorlar ve slave shelter'larda konaklıyorlar Daha Aşağı katman genellikle Casa ve Magalia evlerinde, şehrin dışarıya çoğu imkandan uzaktan yaşıyorlar ve çoğunlukla domuztahıl çiftliklerinde çalışıyorlar İstekleri ekmekle sınırlı Orta sınıf ise kısmen daha problemli oluyor oyuncuya Domuse evlerinde şehrin içerisinde yaşıyorlar ve fırın, kasap gibi yerlerde çalışan bu sınıfın ekmek, et gibi istekleri oluyor bununla birlikte dua etmek için tapınak taleplerini karşılamadığınızda hemen bir isyan hareketi oluşuyor


*
 
Üst Alt