Son Konu

NVIDIA Studio Driver, Blender 3.2, BorisFX Sapphire ve Topaz Denoise AI’da Yaratıcı İş Akışlarını Hızlandırıyor

teknoloji

Yeni Üye
Katılım
9 Ocak 2022
Mesajlar
152,992
Tepkime
0
Puanları
36
Yaş
45
Credits
0
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
imodifier

3D sanatkarı Daniel Barnes, NVIDIA Studio’ya konuk olduğu başyapıtı “Yolculuk” ile büyülüyor.

Tüm kullanıcılarının itimat duyduğu kararlılık ve güvenilirlikle, en son çıkan yaratıcı uygulama güncellemelerini optimize eden Haziran NVIDIA Studio Driver yüklenmeye hazır.

NVIDIA RTX GPU’lara sahip dizayncılar, Blender sürüm 3.2, BorisFX Sapphire sürüm 2022.5 ve Topaz Denoise AI 3.7.0 içindeki daha süratli performans ve yeni özelliklerden yararlanabilecekler.

NVIDIA-Studio-Driver-scaled.jpg


Bu hafta NVIDIA Kıdemli Dizayncısı Daniel Barnes, NVIDIA Studio’da ilham verici sanat yapıtlarını sergiliyor. Görsel tasarım ve 3D içerik konusunda uzmanlaşan Barnes, yaratıcı iş akışını 3D galaksi sahnesi, “Yolculuk” dizaynında ele alıyor.

Haziran Studio Driver, NVIDIA Omniverse‘de OpenVDB platform özelliklerini etkinleştiren son Blender 3.2 sürümü için dayanak sağlıyor. OpenVDB, neredeyse sonsuz bir 3D dizin alanı sunarak, devasa Universal Scene Description (USD) dosyalarının, bu hacimleri olduğu üzere tutarken Omniverse’e girip çıkmasına müsaade veriyor. 3D dizayncıları, belgeleri ve boyutları küçültmeye yahut dönüştürmeye gerek kalmadan yaratıcı iş akışlarını hızlandırarak daha büyük belgelerle güncelleyebilirler.

Blender 3.2’ye ayrıyeten yeni bir Light Group özelliği eklendi, bu da sanatkarların yine render almadan dizgicideki ışık kaynaklarının rengini ve yoğunluğunu değiştirmesine imkan tanıyor. Yeni Shadow Caustics, daha fazla gerçekçilik için değişik ışık düzeylerine maruz kalan objelerin gölgelerindeki kostiklerin seçilerek render edilmesini destekliyor.

Blender 3.2 güncellemesine ilişkin daha fazla bilgiye bu linkten erişilebilir.

BorisFX Sapphire 2022.5 artık GPU gücünü 6 kata kadar daha süratli sürece hızlarıyla ölçeklendirerek Blackmagic’in DaVinci Resolve’sinde GPU hızlandırmalı görsel efekt eklentileri uygulayan çoklu GPU sistemlerini destekliyor.

Topaz-Denoise-AI.jpg


Topaz Denoise AI 3.7.0, NVIDIA TensorRT çerçevesi için dayanak sağlıyor, bu da RTX GPU sahiplerinin değerli ölçüde daha yüksek sonuçlandırma suratlarından yararlanacağı manasına geliyor. RAW model sorunlarını giderme özelliklerini kullanırken, sonuçlandırma 6 kata kadar daha süratli tamamlanıyor.

NVIDIA Studio bu hafta 3D bilim kurgu sahnesi “Yolculuk” yapıtının dizayncısı, Daniel Barnes’ın yaratıcı sürecine odaklanıyor. Barnes’ın yapıtları, ekseriyetle görsel esin kaynaklarının bir kombinasyonu olan çeşitli sinemalardan ve animelerden ilham alıyor.

Yolculuk Barnes’ın, kahramanın farklı bir gerçeklikte uyandığı, bu bilinmezlikte gezinmek zorunda olduğu “isekai” tipi olan anime takıntısının bir uzantısı oluyor.

Barnes, “Bu reenkarnasyon anlatısı hayli canlandırıcı olabilir, zira neredeyse her vakit hayatla ve birincilere sahip olmakla irtibat kurabileceğiniz ya da 20/20 görüş avantajıyla belli bir anı farklı bir biçimde yine yapabilme fırsatı tanır” diyor.

Barnes, ilham geldiğinde, ekseriyetle vakit geçirmekten hoşlandığı kafeye giderek Adobe Photoshop’u kullanarak “Yolculuğa” başladığı yeri çiziyor.

Barnes, GeForce RTX 3060 dayanaklı dizüstü bilgisayarıyla, süratli bir biçimde yakınlaştırıp ince detayları ayarlamak için Scrubby Zoom ve hareket halindeyken yaratma özgürlüğüyle tuvalde daha süratli hareket etmek için Flick Panning üzere GPU ile hızlandırılan özelliklerden yararlanıyor.

Dikkatini Autodesk Maya’ya çeviren Barnes, mevcut bir sahneden yine kullanabileceği öğelerle başlayarak Seyahat sahnesi için temel geometrik biçimler oluşturuyor ve sıralıyor. Barnes, “Mümkün olan her alanda makul çalışmakta katiyetle yanlış bir şey yok,” diyor. GPU hızlandırmalı imaj alanı, yapı taşlarını süratle oluşturabilen Barnes için süratli ve etkileşimli 3D modellemenin anahtarı oluyor.

Barnes, özel fırçalarla şekillendirerek ZBrush’ta birtakım 3D modelleri daha da ayrıntılandırıyor. Akabinde, mevcut birkaç objeyi birleştirerek ve yeni bir model oluşturarak ZBrush Remesh özelliğini çalıştırıyor. Bu uygulama dokuları kolaylaştırıyor ve “Yolculuk” yapıtını sonuçlandırmayı çok daha kolay hale getiriyor.

Barnes daha sonra fizikî olarak gerçek, fotogerçekçi 3D sahnesini bir ortaya getirmek için Omniverse Create uygulamasını kullanıyor.

Barnes, dokuları keşfetmek, oluşturmak ve uygunlaştırmak için kullanışlı Adobe Substance 3D Painter Connector ile Omniverse NVIDIA vMaterials kütüphanesinde dolaşarak, eşsiz renk şeması tarzını Create’de uyguluyor.

Tasarım uygun durumdayken Barnes, alan derinliği, ekstra ışık patlaması ve sis aktifleştirilmiş çeşitli versiyonları ekleyerek kompozisyon için plan yapıyor.

Şimdi, Seyahat isimli yapıtı tamamlamak için muhtaçlığı olan tek şey parlak bir gökyüzü oluyor.

Barnes, RTX GPU sahipleri için fiyatsız olan NVIDIA Canvas uygulamasıyla yapay zekanın gücünden yararlanarak kolay fırça darbelerini gerçekçi, çarpıcı bir görünüme dönüştürüyor.

Barnes, birkaç dakika içinde dış alanı oluşturarak daha fazla konsept keşfine imkan sağlıyor ve art plan aramak yahut sıfırdan bir tane oluşturmak için gereken vakitten tasarruf ediyor.

Sanatçı daha sonra renk taşması ve şık detaylar eklemek, Canvas art planını oturtmak ve son renderi almak için Adobe Photoshop’a geri dönüyor.
 
Üst Alt