Son Konu

Paul Cézanne Kimdir, Paul Cézanne Hakkında Bilgi

nicebayan

Yeni Üye
Katılım
24 Ara 2016
Mesajlar
378,708
Tepkime
2
Puanları
38
Yaş
35
Web
nicebayan.com
Credits
-1
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
Paul Cézanne Kimdir Biyografisi (Paul Cézanne)
Paul Cézanne Hayatı Hakkında Data (Paul Cézanne)
Paul Cézanne Eserleri

(19 Ocak 1839 22 Ekim 1906), Fransız postizlenimci usta ve gezgin Modern sanatın gelişmesine yaptığı katkılar ve etkisi nedeniyle birçok vakit çağdaş sanatın babası olarak anılmıştır Izlenimcilik ile kübizm aralarında bir köprü oluşturmuştur

Cézanne AixenProvence'da doğmuş ve orada okula gitmiştir 18591861 aralarında hukuk okurken fotoğraf dersleri almıştır 1861 yılında fotoğraf sanatını öğrenmek için Paris'e, çocukluk arkadaşı Emile Zola'nın yanına gitmiştir İsviçre Akademisi'nde ve Louvre'da çalışmıştır Renoir, Pissaro, Sisley, Guillaumin gibi sanatçılarla tanışmıştır Delacroix, Courbet, Manet'ye aleyhinde hayranlık duymuştur Güzel Sanatlar Akademisi'nin giriş sınavlarında başarılı olamamış ve bu sebeplede Aix'e geri dönmüştür Bütün zamanını resme ayırmıştır ve Salon'a gönderdiği bütün tabloların geri çevrilmesine rağmen fotoğraf çalışmalarını sürdürmüştür Eski İtalyan ustalarının yapıtlarını kopya ederek, portreler, natürmortlar ve ara sıra de manzara resimleri yapmıştır Paris Salon jürisi Cézanne'in eserlerini gösterime sunmayı 1864'den 1869'a dek her sene reddetmiştir bu nedenle Cézanne tablolarını başta, Paris Salon kadar reddedilmiş eserlerin gösterime sunulduğu Salon des Refusés'de 1863 yılında gösterime sunmuştur Yaşamı her tarafında eserleri ara sıra gösterime sunmuş, sakin bir hayat yaşamış, asıl birkaç konuda resim yapmayı seçim etmiştir

Bu dönemde yaptığı araştırmalar arasında Ressamın Babası, Zenci Scipio (1865, Sao Paulo Müzesi), LouisAuguste Cezanne'in l'Evenement'i Okurken Portresi (1866), Pamuk Takkeli Adam (186567), Ressam Achille Emperaire'ın Portresi (1866), Zola'yı Okuyan Paul Alexiş (1869), Hasır Şapkalı Boyer'ın Portresi (186970) ve Magdalen veya Izdırap (186668) adlı resimleri, Siyah Mermer Saat (186970, özel kol, Amerika) ve Teneke Çaydanlıklı Natürmort (186970) adlı natürmortları ve Estaque'da Eriyen Karlar (1870) ve Şarap Pazarı (1872) adli manzaraları sayılabilir Bu eserlerde kalın renk katları ve siyah gölgeler dikkati çeker Siyah, kahverengi, gri ve Prusya mavisinin ağır bastığı köyü ve gamlı renklere ek olarak alışılmadık bir beyaz renk kullandığı görülür

Cezanne'in Empresyonistlerle ve bilhassa İsviçre Akademisi'nde tanıştığı Pissarro ile olan dostluğu onun dönük renkleri bırakarak Empresyonistlerin aydınlık, açık tonlu renklerini kullanmasını sağlamıştır Kalın renk katmanları tekniğinden vazgeçip hafif fırça vuruşlarıyla noktalama yöntemine yönelmiş, pıhtılaşmış gibi görünen yüzeyler kullanmıştır 187282 yılları arasındaki bu dönem Cezanne'in Izlenimci dönemidir Çağdaş Bir Olympia (1873), Asılmış Adamın Evi (1873, Louvre Müzesi, Paris), Yidizciçekleri (1875), Kırmızı Koltuklu Madame Cezanne (1877, özel kol, Amerika), Victor Chocquet'nın Portresi (187677), L'Estaque (187879, Louvre), Pontoişe'da Cote dü Jalais (187982) Kavaklar (187982) ve Maincy Köprüsü (1879, Louvre) gibi birçok ünlü eseri bu döneme aittir

Cezanne'in izlenimciliğin kurallarından ayrılan sanatı tez, daha yalıncı lakin daha çok işlenmiş ve yapıya daha fazla siklet veren bir tutuma dürüst gelişti Tarzını düş gücünden ve gözlemlerinden kaynaklanan ögelerle zenginleştirdi Desen güclülügü ile renklerin anlatım duyarlılığını birleştirdi Herzamanki perspektif kurallarına pek uymayan Cezanne'in tutumu sonra büyük ölçüde etkilediği Kübistlere öncü oldu

sırası gelmişken 1886 yılında Emile Zola ile L'Oeuvre isimli romanı yüzünden araları açıldı Hortense Fiquet ile evlendi Karısının Portreleri, Mavi Vazo ve Sepetli Cansız Doğa Resmi (Louvre) Kırmızı Yelekli Çocuk (1890095), Cezveli Bayan (189095, Louvre) ve Kağıt Oynayanlar (1890 yıllarında çeşitli versiyonları), Gustave Geffroy'un Portresi (1895) ve Bir Soytarı adlı tablolarıyla sanatı dengeye ve yetkinliğe ulaştı

Çalışmalarında derinliği kaldıran sanatkâr katlama bir perspektif uyguladı Peppermint Lisesi, Elmalar ve Portakallar (18951900, Louvre) gibi natürmortları bu yönelisi vurgulayan yapıtlardır

Sanatçının son on takvim dönemi lirik dönemi olarak bilinir Bu dönemde kesin bir lirizme ve daha serbest fırça vuruşlarına yönelerek gösterişli ve cüretkar yapıtlar verdi bununla beraber daha hızlı bir yöntem olan suluboya tekniğini de kullanıyordu Eserlerinde henüz başlamakta olan kübizme özgü muhakkak akla yatkın yaklaşımın belirtileri seçilir bununla birlikte renkleri ve biçimleri lirik bir anlayışla kullanan Fovist akımın özellikleri de göze çarpar SainteVictoire Dağı, Annecy Gölü (1896), Bibemuş'daki Kayalar ve Dallar (1904) ve Kara Sato (190406) adlı tabloları bu tarz çalışmalardır Yaşamının son yıllarında gerçekleştirdiği Les Grandeş BaigneusesYıkanan Kadınlar (190206) adlı tablosuyla Cezanne'in sanatı zirve noktasına ulaşti Bu tablo, ritmik kompozisyonu, belirlenmiş hatlarla üstteki üşte konulmuş düzlemleri ve resmin bütününün taşıdığı uyumla görkemli bir eserdir ve Picasso'nun neredeyse benzer zamanlarda yaptığı Avignon'lü Genç Kızlar adlı tablosunu anımsatır
Yıkanan Kadınlar(1906)
SainteVictoire Dağı(1904)

Cezanne'in yapıtları, bilhassa 1907'de Paris'te açılan Salon d'Automne'dan sonradan XX yy resminin en önemli kaynakları aralarında sayıldı Cezanne, sonra modern resmin doğmasına yol açacak olan fovlar, kübistler ve görünmeyen sanatçılar gibi yeni kuşağı büyük ölçüde etkiledi

Cézanne, 1906'da fırtına esnasında dışarıda resim yaparken rahatsızlanmış, bir hafta sonra, 22 Ekim'de zatürreden ölüm etmiştir 20 yüzyıl modernistlerine kadar Cézanne modern resimin babasıdır
wikipedia *
 
Üst Alt