nicebayan
Yeni Üye
Peygamber Efendimizin Affediciliği
Allah cc affetmeyi severBir Kul, hatalarına karşı içten gelen ıztırap duyarak tevbe ederse, Allah Teâlâ, onun tevbesini kabûl edeceğini taahhüd etmiştir Rabbimiz fazla affedici olduğu için kullarının da affedici olmasını ister Kullar için affedici edinmek, ilâhî affa nail olmanın en hoş yolundan birisidir
Affın şartı vicdan azabı, Yüce Allah ’ın emirlerine itaat etmek ve haramlardan kaçınmaktır Affın en hoş misalleri, Fahri Kainat Efendimiz (sav) ’in hayatındadır Uhud Harbi ’nde amcası Hz Hamza ’nın ciğerini hırsından dişleyen Hind ’i, Mekke ’nin fethi günü kelimei tevhîdin şanı hürmetine affetmiştir
Hebbar bin Esved İslam düşmanlarının önde gelenlerinden idi Mekke ’den Medine ’ye devenin üstünde hicret eden Fahri Kainat Efendimiz sav ’in kızı Zeyneb ranh ’yı mızrağıyla vurarak deveden aşağı itmişti Hz Zeyneb hamile olduğundan çocuğunu düşürmüş, ağır bir şekilde yaralanarak kanlar içinde kalmıştı Bu yara sonradan vefatına sebep olmuştu Hebbar, bunun gibi daha çoğu kabahat işlemişti Mekke ’nin fethinden sonra kaçtı ve ele geçirilemedi Fahri Kainat Efendimiz (sav) Medine ’de ashabıyla oturduğu bir esnada kolaylıki saadete gelerek müslüman olduğunu bildirdi Fahri Kainat Efendimiz sav onu da affetti Hatta ona hakaret edilmesini ve tarizde bulunulmasını bile yasakladı Vakıdî, II, 857858
Ebu Cehil ’in oğlu İkrime, sayılı İslam düşmanlarındandı Mekke ’nin fethinden daha sonra Yemen ’e kaçmıştı Karısı, Müslüman olarak onu Fahri Kainat Efendimiz (sav) ’in yanına getirdi Allah Resulu Fahri Kainat Efendimiz (sav) İkrime ’yi memnûniyetle karşılayarak:
Ey göçmen süvarî, güzel geldin!buyurdu ve Müslümanlara aleyhinde yaptığı zulmü yüzüne vurmayıp affetti Tirmizi, İsti ’zan, 342735
Fahri Kainat Efendimiz (sav) sık sık:
Allah ’ım, ümmetimi affet, zira onlar bilmiyorlar!diye dua ederdi (İbni Mace, Menasik, 56; Ahmed, IV, 14)
Yemame ’nin lideri Sümame bin Üsal müslüman olunca, Mekke müşrikleriyle olan ticarî ilişkisini kesmişti Halbuki Kureyş her türlü erzak ve ihtiyaçlarını daima Yemame ’den alırlardı Arzu ve kıtlığa düşen Mekkeliler allak bullak Fahri Kainat Efendimiz (sav) ’e müracaat ettiler Allah Resulu Sümame ’ye mektup yazarak ticaretine devam etmesini söyledi26
Halbuki o müşrikler, 3 yıl boyunca Müslümanları istek içinde kıvrandırarak azab etmişlerdi
Allah Resulu Fahri Kainat Efendimiz (sav) bunları bile affetti
Hudeybiye ’de, egemen yaparak Allah Resulu ’nu öldürmek isteyen bir birlik gelmiş ve tümü de yakalanmıştı Fahri Kainat Efendimiz (sav) bunları da bağışladı (Müslim, Cihad, 132, 133)
Hayber ’in fethinden daha sonra bir kadın Allah Rasûlü ’nün yemeğine zehir koymuştu Fahri Kainat Efendimiz (sav) eti ağzına aldığında zehirli olduğunu farketti Yahûdî kadın yemeğe zehir koyduğunu itiraf ettiği halde Fahri Kainat Efendimiz (sav) o kadını affetti (Buharî, Tıbb, 55; Müslim, Selam, 43)
Allah Resulu kendisine büyü yaparak hastalanıp ıztırap çekmesine sebep olan münafık yahudi Lebid ’i vede onu bu işe özendirme eden kimseleri vahiy yoluyla öğrenmişti Fakat Lebid ’in bu cürmünü hiçbir vakit anmadı ve başına da kakmadı Hayatına kastetmiş yer alan Lebid ’i ve onun mensûb olduğu Benî Zurayk yahudilerinden hiç kimseyi de öldürtmedi27 *
Allah cc affetmeyi severBir Kul, hatalarına karşı içten gelen ıztırap duyarak tevbe ederse, Allah Teâlâ, onun tevbesini kabûl edeceğini taahhüd etmiştir Rabbimiz fazla affedici olduğu için kullarının da affedici olmasını ister Kullar için affedici edinmek, ilâhî affa nail olmanın en hoş yolundan birisidir
Affın şartı vicdan azabı, Yüce Allah ’ın emirlerine itaat etmek ve haramlardan kaçınmaktır Affın en hoş misalleri, Fahri Kainat Efendimiz (sav) ’in hayatındadır Uhud Harbi ’nde amcası Hz Hamza ’nın ciğerini hırsından dişleyen Hind ’i, Mekke ’nin fethi günü kelimei tevhîdin şanı hürmetine affetmiştir
Hebbar bin Esved İslam düşmanlarının önde gelenlerinden idi Mekke ’den Medine ’ye devenin üstünde hicret eden Fahri Kainat Efendimiz sav ’in kızı Zeyneb ranh ’yı mızrağıyla vurarak deveden aşağı itmişti Hz Zeyneb hamile olduğundan çocuğunu düşürmüş, ağır bir şekilde yaralanarak kanlar içinde kalmıştı Bu yara sonradan vefatına sebep olmuştu Hebbar, bunun gibi daha çoğu kabahat işlemişti Mekke ’nin fethinden sonra kaçtı ve ele geçirilemedi Fahri Kainat Efendimiz (sav) Medine ’de ashabıyla oturduğu bir esnada kolaylıki saadete gelerek müslüman olduğunu bildirdi Fahri Kainat Efendimiz sav onu da affetti Hatta ona hakaret edilmesini ve tarizde bulunulmasını bile yasakladı Vakıdî, II, 857858
Ebu Cehil ’in oğlu İkrime, sayılı İslam düşmanlarındandı Mekke ’nin fethinden daha sonra Yemen ’e kaçmıştı Karısı, Müslüman olarak onu Fahri Kainat Efendimiz (sav) ’in yanına getirdi Allah Resulu Fahri Kainat Efendimiz (sav) İkrime ’yi memnûniyetle karşılayarak:
Ey göçmen süvarî, güzel geldin!buyurdu ve Müslümanlara aleyhinde yaptığı zulmü yüzüne vurmayıp affetti Tirmizi, İsti ’zan, 342735
Fahri Kainat Efendimiz (sav) sık sık:
Allah ’ım, ümmetimi affet, zira onlar bilmiyorlar!diye dua ederdi (İbni Mace, Menasik, 56; Ahmed, IV, 14)
Yemame ’nin lideri Sümame bin Üsal müslüman olunca, Mekke müşrikleriyle olan ticarî ilişkisini kesmişti Halbuki Kureyş her türlü erzak ve ihtiyaçlarını daima Yemame ’den alırlardı Arzu ve kıtlığa düşen Mekkeliler allak bullak Fahri Kainat Efendimiz (sav) ’e müracaat ettiler Allah Resulu Sümame ’ye mektup yazarak ticaretine devam etmesini söyledi26
Halbuki o müşrikler, 3 yıl boyunca Müslümanları istek içinde kıvrandırarak azab etmişlerdi
Allah Resulu Fahri Kainat Efendimiz (sav) bunları bile affetti
Hudeybiye ’de, egemen yaparak Allah Resulu ’nu öldürmek isteyen bir birlik gelmiş ve tümü de yakalanmıştı Fahri Kainat Efendimiz (sav) bunları da bağışladı (Müslim, Cihad, 132, 133)
Hayber ’in fethinden daha sonra bir kadın Allah Rasûlü ’nün yemeğine zehir koymuştu Fahri Kainat Efendimiz (sav) eti ağzına aldığında zehirli olduğunu farketti Yahûdî kadın yemeğe zehir koyduğunu itiraf ettiği halde Fahri Kainat Efendimiz (sav) o kadını affetti (Buharî, Tıbb, 55; Müslim, Selam, 43)
Allah Resulu kendisine büyü yaparak hastalanıp ıztırap çekmesine sebep olan münafık yahudi Lebid ’i vede onu bu işe özendirme eden kimseleri vahiy yoluyla öğrenmişti Fakat Lebid ’in bu cürmünü hiçbir vakit anmadı ve başına da kakmadı Hayatına kastetmiş yer alan Lebid ’i ve onun mensûb olduğu Benî Zurayk yahudilerinden hiç kimseyi de öldürtmedi27 *