Son Konu

Reenkarnasyon...

bilgiliadam

Yeni Üye
Katılım
16 Ağu 2017
Mesajlar
1,516,397
Tepkime
31
Puanları
48
Credits
-6
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
Reenkarnasyon

Reenkarnasyon: Olumden sonra ruhun, bir bedenden diğer bir bedene gecmesini kabul eden sapık bir inanıştır Arapca'da bu inanışa tenasuh, tecessum ve hulUldenir Turkcede ruh gocuolarak adlandırılmaktadır Bu insanlar kendileri'ne bir isim buldular Ruhculuk

Bu inanc, Hindistan'da Hinduizm'den doğmuş ve buradan tum Dunya'ya yayılmıştır Bu inanc Hinduizm (Brahmanizm) ile birlikte, Budizm, Taoizm, Caynizm, Maniheizm gibi Asya'nın eski dinlerinde de gorulur Tenasuh'un en eski yazılı kaynağı, Hinduizmin kutsal metinleri olan Upanişad'lardır

Tenasuh İnancında manevi mukafat veya ceza, yapılan kotuluk veya iyiliğin karşılığı olarak ruhun bir hayvan veya insan cesedine girerek alcalması veya yukselmesidir Bedenler ruhların kalıpları gibidir, ruh kalıptan kalıba, bedenden bedene goc etmektedir bu duşunceyi ortaya atanların iddiası şudur: Ruhlar ezelde yaratılmış ve tekamul etmeleri icin dunyaya bir bedene sokularak gonderilmiştir Bu sebeple dunyaya geldiği zaman yaşadığı 6070 senelik omur ona tekamul icin yetmez Oldukten sonra dunyaya tekrar tekrar gelip bedenlenmesi gerekir İnsan ruhu, cesedini terkettikten sonra, karada, havada veya denizde yaşayan herhangi bir hayvanın bedenine girerek varlığını devam ettirip gitmektedir Hatta bazı ilkel milletler, insan ruhunun, once madenlere, sonra bitkilere, daha donra da insanlara gecerek devamlı devir şeklinde tekrar tekrar gelip bedenlendiğine inanırlar Hindulara gore, tenasuh yalnızca insanlara has değildir Tanrılar da olur ve yeniden bir başka kalıpta doğabilirler Şu an insan veya hayvan gorduğunuz ruh belki daha once Tanrı olarak dunyaya gelmiş olabilir

Bu inanışa gore,
Bu duşuncede olan insanlar, dunyayı bir imtihan dunyası olarak değil de hep bir azar duyası ve bir tur hapishane olarak yorumlanmakta ve bir musibet olarak gormektedirler Yine bu duşunceye gore butun musibet, afet ve belalar ve nimetler, mutluluklar onceki hayatında yapmış olduğu iyi ya da kotu işlerin neticesidir Onceki hayatının mukafat veya cezasının belli olması icin, insanın tekrar, tekrar dunyaya gelerek mukafat veya ceza cekmesi gerekir

Hatta uzantısı Turkiye'de bulunan bu insanlar, bir fare gorduklerinde başında oturup ağlarlar Sorulunca şoyle derler: Bu bir insan idi Kim bilir hangi gunahı işledide bu hale geldiFareyi veya başka bir hayvanı bir insan olarak gorurler, insanın ruhunun fareye girdiğine inanırlar Boyle bir duşunce ile farenin başında ağlarlar

Mısır'da ilkel olarak gorunen bu kohne goruş, Hind'de mistik bir şekil, Yunan:'da felsefi bir elbiseye sokulmuştur Eski Yunan'da, MO 6asırda ortaya cıkan Orfik Dininde gorulur Pythagoras ve Eflatun tarafından benimsenir ve geliştirilir İran da ise bu batıl inanca bir ahlak ve din susu verilmiştir Bu goruş, Zerduşt ve Mendikiler gibi dini guruplar tarafından da benimsenmişir Kelt ve İskandinav dinleri, Yahudiliğn bazı batini mezheplerinde de gorulmektedir

İslam'dan sonra bu batıl felsefe, fikir dunyasından silinip gitmesine rağmen zaman zaman tesirini gostermiştir İran'da eskilerden gelen bu batıl felsefe, Şiiliğin aşırı kolu olan gulati şiaya da girmiştir Mutezile, Karmati, batıni, Nusayriye ve durziler de tenasuha inanırlar Nusayriler, kendileri dışındakilerinin ruhlarının hayvan sesetlerine gireceklerini Ali'ye inanan gercek Nusayrilerin ise yıldız haline donerek nurlar alemine doneceğine inanırlardı Bazı sozde mutasavvıflar olen bir insanın ruhunun, olmeden evvelki davranışalrına ve yaşayışına bağlı olarak insan veya hayvan şeklinde tekrar dunyaya geldiklerini ve ceza cektiklerini iddia ederler, ahirete inanmazlar

Butun semavi dinlere gore tenasuh inancı batıldır Tenasuha inanmak imanla ve ozellikle ahiret inancı ile bağdaşmaz Bir insan bu dunyada yaptıklarından sorumludur Sorumlulukta ruhun bedeninde payı vardır Her bir insan bedeninin bir ruhu ve her ruhunda bir bedeni vardır Bu inanca gore bir insan ruhunun yuzlerce bedeni olmuş olur Ahirette her insan bedeni ile dirileceğinden, ancak ruhun bulunacağı ceset dirilecek, diğerleri ruhsuz olduklarından dirilemeyecektir Diriltilse bir tek ruh olacağından diğerleri ruhsuz olarak diriltilecektir Ruhsuz beden ise insan değildir İnsan kendi ruhuyla insandır

Kur'anı Kerim reenkarnasyon nazariyesini şoyle rededer:

Nihayet onlardan birine olum gelip cattığında, Rabbim, der, lutfen beni geri gonder Ta ki, boşa gecirdiğim dunyada iyi iş yapayımHayır! Onun soylediği bu soz laftan ibarettir Onların gerisinde ise, yeniden dirilecekleri gune kadar bir berzah vardır(Muminun Suresi 99100)

Tenasuh inancını İslam akaidi ile uzlaştırmak ve dini oğretiden temellendirmek isteyenler goruşlerine delil olarak bazı ayetler ileri surerler Bunlar icinde ilk bakışta tenasuh lehindeyorumlanmaya musait gibi gorulen ayetler şunlardır

Sizi olu iken dirilten Allah'ı nasıl inkar ediyorsunuz! Sonra sizi oldurecek, sonra sizi diriltecek ve sonunda ona donduruleceksiniz(Bakara Suresi 28)

İnkar edenler şoyle derler: Rabbimiz! Bizi iki defa oldurdun, iki defa dirilttin biz de gunahlarımızı itiraf ettik Bu ateşten cıkmaya bir yol varmıdır?(Mumin Suresi 11)

Bunlardan birinci ayetteki Olu idiniz, allah sizi dirilttişeklindeki başlangıc kısmı insanların olu halde bulunan topraktan yaratıldığını ifade etmektedir İnsanın varlık surecinde uc safha vardır Yaratılış, olum ve ahirette tekrar diriliş Şu halde bu ayetin acık veya gizli bir şekilde tenasuh inancı ile hicbir ilgisi olmamakta, aksine redetmektedir

İkinci ayet ise, kafirlerin cehennemde Allah'a yakarışlarını tavsir etmekte olup, onların birinci oldurme, dunya hayatını bitiren ilk olum; ikinci oldurme kabirdeki birinci diriltmeyi takip eden olum; ikinci diriltme de olumden sonra kıyametteki dirilmedir Şu halde dunya hayatı dikkate alınmamıştır Cunku dunyada inkar ettiklerini kabul ve itiraf ile gunahlarını itiraf ediyorlar Dolayısıyla tenasuh ile bir irtibatı yoktur

Tenasuh inancı akli bakımdanda tutarsızlıklar gorulmektedir

Reenkarnasyon iddialarının makul olabilmesi icin insanın, şu anda yaşadığı ileri surulen onceki hayatını mutlaka hatırlaması gerekirdi Halbuki hic kimse daha once bir bedende yaşadığını hatırlamamakta, aksine insan, kendisinde onun diğer varlıklardan ayrı bir kişiliğe sahip olduğunu gosteren bir benlik şuuru bulunduğunu hissetmektedir

Tenasuh akidesi ahlaki nedensellik ihtiyacını tatmin etmekten ve insanın sorumluluğunu temellendirmekten de uzaktır

İnsanın kalıtım yoluyla ebeveynden cocuklara intikal eden ruhibedeni ozellikleri acıklanamamakta

Dunyada surekli olarak devam eden nufus artışına makul bir izah getirilememekte

Olumle birlikte başka bir bedene intikal eden ruhun kendi karekterine uygun bir bedeni nasıl sectiği ve bu durum karşısında kalıtımın nasıl acıklanacağı bilinmemektedir

Tenasuh inancına gore evrendeki ruhlar belli sayıdadır Bu durumda dunya nufusunun statik olması veya azalması gerekirdi Halbuki realite bunun aksini gostermektedir

Bu batıl duşunceyi İslam alimleri redetmiş apacık bir kufur olduğunu beyan etmişlerdir Ozellikle Hindistan'da yaşamış olan İmamı Rabbani şiddetli bir dille bu duşuncenin kufur olduğunu soylemiştir İslamda bu felsefeye inanmak batıldır İnanan kafir olur

Gunluk hayatta sıklıkla karşılaşılan tenasuh iddialarının coğunun magazin haberciliği uretimleri, geri kalanlarınında cağımızda bu safsatayı yeniden sergilemek isteyen bazı art duşunceli simalar olduğunu, Ahiret inancını zedelemek icin batıl duşunceye sarıldıklarını unutmayalım

Kaynak:
1) Şamil İslam Ansiklopedisi
2) İlmihal, TDV, İslami Araştırmalar Merkezi
3) Buyuk Kadın İlmihali, Rauf PEHLİVAN
 
Üst Alt