Son Konu

Splinter Cell: Double Agent

bilgiliadam

Yeni Üye
Katılım
16 Ağu 2017
Mesajlar
1,516,397
Tepkime
29
Puanları
48
Credits
-6
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
Splinter Cell: Double Agent

Askeri kamplarda, lisan farkı olsa da, genellikle işler bu şekilde yuruyor Kubrick'in de anlattığı gibi; sert, acımasız, erkekce Belki biraz da vahşice İnsanlığın tum vahşetini kustuğu, dark sideın da darkın da olduğu savaşa hazırlanırken vahşi bir ortamda hazırlanmak bir gereklilik aslında Tufeğim, cici tufeğim, sana Fatma diyeceğim, seni omrumun sonuna kadar koruyacağımderseniz şayet, ortamın vahşiliği, sizi bir gece ansızın bir tuvalette ağzınızda tufekle yakalayıverir zira

Askeri kamplarda işler boyle yuruse de carpışmanın soğuk tarafında carkların aynı yone donduğu pek soylenemez Ayın aydınlık yuzunde başkanlar televizyonda, milyonların onunde birbirlerinin ellerini sıkarken; ayın karanlık yuzunde sessizce atom bombaları patlar, uluslar icten ice yıkılır, veya yıkılmakta olan bir ulus kurtulur Buralarda her şey sakince halledilmeli, tek bir mermi sesi duyulmamalı, aynı anda gizli bilgiler cebe, duşmanlar da yere indirilmeli; yani bir cift ajan olmalı

Sam Fisher hayatımıza gireli cok fazla olmadı Oyle ki, ilk oyun cıktığında; 2006 yılında bu isim, 4 oyunluk bir seri, bir marka haline gelecek dense bircoğumuz pek kulak asmazdık Ama o iyi eğitilmiş bir ajan olarak işini sessizce, derinden yaptı Haliyle bu, onun kadar yetenekli bir golgeicin yeterli değildi Artık işini iyi yapan bir karizma abidesi olmaktan da ote, bir cift ajan olmak gerekliydi

Cift ajan, double agent, doble agente Peki nedir bu cift ajan hadisesi? Sam Fisher, şimdiye kadar pek sevgili Lambert'ın dediklerini harfi harfine yerine getiren bir ajandı Ve bakınız şu Allah'ın işine ki, Lambert'ın dedikleri her zaman Sam Fisher'ın hemen onunde duruyordu; Fisher, sağına ve soluna bakıp başka bir yol arama seceneğinden yoksundu Ama bunu duşunemeyecek kadar aptal değildi Artık acık bir alanda, istediği yere saklanıp, istediği kişiyi oldurme, dilediği yere dilediği şekilde gidebilme ozgurluğune sahip bir ajan, bir cift ajan artık Sam Fisher Ne de olsa onları kontrol eden oyuncular gibi, onun da bir iradesi var, değil mi?

Evet, Sam Fisher artık, neredeyse, tamamen ozgur Bunu izlediğim bir oyun ici videoyu anlatarak orneklendirmek isterim akıllarda daha iyi şekillenmesi acısından Oyunun bir bolumu, Afrika'daki Kongo ulkesinin başkenti olan Kinshasa'da geciyor Nedeni bilinmeyen (daha doğrusu bizim şu aşamada bilmediğimiz) bir şekilde sivil savaş ulkede baş gostermiş durumda, herkes birbirine saldırıyor Sam Fisher, ulaşmak istediği noktaya calılıkların arasından saklanarak gitme, yolun ortasından onume gelene bir tekmemodunda ilerleme veya ceşitli kısayolları kullanarak hareket etme gibi ozgurluklere sahip Oyunun eskisinden cok daha dinamik yapısı sayesinde, duşman askeri gorduğunuz bir noktada ikinci kez goremeyebilirsiniz Hemen onunuzde sucsuz insanlar acımasız askerler tarafından vahşice oldurulebilir; aldırış etmeden gorevi tamamlayabilir veya sucsuz insanları sucluların elinden kurtarabilirsiniz Cunku artık siz bir; cift ajansınız

Ustelik Sam, bu cift ajanlık gorevini yerine getirirken oyunun dinamikliğine de ayak uydurmakta zorlanmıyor Eski Splinter Cell oyunlarında hatırlarsanız; karanlık koridorlardan yağmurlu sokaklara, sıcak petrol boru hatlarına; nereye giderseniz gidin Sam Fisher hep aynı techizata, aynı kıyafete sahipti Şimdiye kadar Bundan boyle, gunduz gorevlerinde boşu boşuna goggletakmak zorunda değilsiniz, veya uzun kollu simsiyah ajan kostumunuzu Oyunun bir başka bolumu olan Okhotsk denizinde Sam Fisher, hayli kalın bir kıyafet giyerken az once de bahsettiğim Kongoda gecen bolumde kısa kolluyla gezmeyi tercih ediyor Ayrıca yine aynı bolumde, gunduz gozuyle her şey gorulebildiğinden dolayı, Sam Fisher goggleyerine, fazla aydınlık yerlerde daha rahat gorebilmek icin guneş gozluğu takmayı tercih ediyor
Oyunun dinamik yapısı ve oyun icinde vereceğiniz kararlar, birbirinden tamamen farklı (sayısı belli olmayan) sonlara sizi goturecek Biraz once de bahsettiğim gibi; onunuze gelen her masumu kurtarmayı deneyebilirsiniz, veya sadece gorevinizi yapmayı ya da yapmamayı Ne var ki, yapımcılar bu ozgurluğu de bir yerde sınırlamak istemişler mantıklı olarak Zira halk kahramanı sıfatı altında masumları katleden, Amerika'nın tum planlarını ele veren zalim bir kotuyu oynamak, serinin genel gidişatına fazlasıyla aykırı olurdu Evet, ne yaparsanız yapın, Sam Fisher kotu bir adam olmayacak Şahsi kanaatimce oyunun kontrolden cıkmaması acısından bu kesinlikle doğru bir karar

Yapımcıların belirttiğine gore bolumler ve hikaye, onceki SC oyunlarından daha da titizlikle ele alınıyor Oyle ki, hikaye yazımına bir Hollywood film yazarı ve bir eski Mossad ajanı yardımcı oluyor Belirtilene gore sivil savaş bolumunun Kongo'da gecmesinin sebebi de bu kişilerin, daha gercekci olması acısından, tum dunya ulkeleri arasında nispeten daha karışık olan bu bolgeyi tavsiye etmesi Kongo'daki bolumun yanı sıra oyunda New York'ta (teroristlerin merkezi), Okhotsk denizinde (Rusya), Şangayda bulunabileceğiz Onceki Splinter Cell oyunlarının aksine bu bolgelerde bulunmak, sadece manzarayı değiştirmekle kalmayacak Orneğin Okhotsk denizinde bir stealth killolarak duşmanı boynundan tutup suya sokma gibi enteresan bir seceneğimiz var

Tum bunlar bir yana, oynanışı zenginleştirmesi acısından lock picktarzında mini oyunlar da Double Agent'ın marifetleri arasında Okhotsk denizine iniş yaparken yapımcılar, onceki oyunlardan farklı bir başlangıc tasarlamışlar: paraşutle iniş! Gizliliğin mutlak surette onemli olduğu bir oyunda indiğiniz noktanın askeri toplantı salonunun masası olmadığına da haliyle dikkat etmeniz gerekiyor Bu noktada paraşutu acarken, biraz once de bahsettiğim gibi, kapı kilidi acarken olduğu gibi ufak bir oyun karşımıza cıkıyor Bunların yanı sıra sahip olduğumuz teknolojik oyuncaklar da tam takım, emrimiz altında Misal, hacking tool denen cihaz odadaki ışıkları kapatıp askerleri deli edebiliyor, bilgisayarların sıyırmasına yardımcı oluyor; hepsinden de onemlisi, yeterince uzun sure tutulabilirse paralı askerlerin ekipman ve goruş ozelliklerini kilitliyor Yani kor ediyor! Karşımıza cıkabilecek animasyonları duşunemiyorum!
Animasyon demişken, Şangay studyosunda 130 kişi tarafından yapılmakta olan oyunun animasyonları, pek sevimli Fransız animasyon filmi olan The Triplets of Belleville'in animatoru tarafından gercekleştirilmekte Yapımcılar karakterlere sadece gercekci hareketler değil, derinlik kazandırmak istediklerini, yaşayan karakterler yaratmak istediklerini belirtiyorlar Videolardan da gorebileceğiniz uzere kısa ve uzun boylu, şişman ve zayıf, ceşitli ırklardan, ceşitli kıyafetlerde; kısacası yaşayan duşmanlarımız var artık Bu belki kulağa cok da enteresan gelmese de, oyun esnasında kendini fark ettirmeden kaliteyi artıran onemli bir unsur olacak

Peki coklu oyuncu modu ne alemde diyecek olursanız; Pandora Tomorrow ile Splinter Cell'e giren coklu oyuncu kavramı, bu oyunda da zenginleşerek devam ediyor Henuz ayrıntılar detaylı olarak acıklanmasa da nispeten daha geniş alanlarda, daha rahat şekillerde savaşacağımız soyleniyor Ancak bunlardan da onemlisi, oyunun tum (yazıyla; TUM!) platformlarda cıkacak olduğu da goz onunde bulundurulursa, her platformun kendine has modları olacağı
Efsane olma yolunda sessiz ve derinden ilerleyen ajan, yanına ozgurluğu ve iradeyi alarak geri donuyor Yanda gorduğunuz goruntuler eşliğinde oyunun tadına varmak istiyorsanız sağlam bir pc ya da PS3 veya Xbox 360 almanızı tavsiye ederim Zira artık karşımızdaki sıradan bir ajan değil; bir cift ajan; ne yapacağı belli olmaz


imagessplintercelldoubleagent5b096a0cad0f6
 
Üst Alt