Son Konu

Splinter Cell: Double Agent

iltasyazilim

Yeni Üye
Katılım
25 Ara 2016
Mesajlar
2
Tepkime
1
Puanları
38
Yaş
35
Credits
-2
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
Splinter Cell: Double Agent

Askeri kamplarda, lisan farkı olsa da, çoğunlukla işler bu şekilde yürüyor Kubrick'in de anlattığı gibi; sert, zalim, erkekçe Şayet birazcık da vahşice İnsanlığın bütün vahşetini kustuğu, dark sideın da darkın da olduğu savaşa hazırlanırken kaba bir ortamda hazırlanmak bir ihtiyaç fiilen Tüfeğim, cici tüfeğim, sana Fatma diyeceğim, seni ömrümün ardına kadar koruyacağımderseniz belki, ortamın vahşiliği, sizi bir gece birden bir tuvalette ağzınızda tüfekle yakalayıverir zira

Askeri kamplarda işler böyle yürüse de çarpışmanın soğuk tarafında çarkların aynı yöne döndüğü o kadar söylenemez Ayın aydınlık yüzünde başkanlar televizyonda, milyonların önünde birbirlerinin ellerini sıkarken; ayın karanlık yüzünde sessizce atom bombaları patlar, uluslar içten içe yıkılır, ya da yıkılmakta olan bir ulus kurtulur Buralarda her şey sakince halledilmeli, tek bir mermi sesi duyulmamalı, aynı anda dar bilgiler cebe, düşmanlar da yere indirilmeli; yani bir çift casus olmalı

Sam Fisher hayatımıza gireli çok artı olmadı Böylece ama, birincil oyun çıktığında; 2006 yılında bu ad, 4 oyunluk bir süratli, bir marka haline gelecek dense birçoğumuz öyle kulak asmazdık Lakin o iyi eğitilmiş bir ajan olarak işini sessizce, içten yaptı Haliyle bu, onun dek kabiliyetli bir gölgeiçin tatmin edici değildi Artık işini iyi yapan bir karizma abidesi olmaktan da öte, bir çift casus almak gerekliydi

Çift casus, double agent, doble agente Peki nedir bu çift ajan hadisesi? Sam Fisher, şimdiye değin o kadar sevgili Lambert'ın dediklerini harfi harfine yerine getiren bir ajandı Ve bakınız şu Allah'ın işine ki, Lambert'ın dedikleri her zaman Sam Fisher'ın hemencecik önünde duruyordu; Fisher, sağına ve soluna bakıp başka bir yol arama seçeneğinden yoksundu Lakin bunu düşünemeyecek değin aptal değildi Artık açık bir alanda, istediği yere saklanıp, istediği kişiyi öldürme, dilediği yere dilediği şekilde gidebilme özgürlüğüne sahip bir ajan, bir çift ajan bundan böyle Sam Fisher Ne de olsa onları denetçi oyuncular gibi, onun da bir iradesi var, değil mi?

Evet, Sam Fisher artık, adeta, tamamen özgür Bunu izlediğim bir oyun içi videoyu anlatarak örneklendirmek isterim akıllarda daha iyi şekillenmesi açısından Oyunun bir bölümü, Afrika'daki Kongo ülkesinin başkenti olan Kinshasa'da geçiyor Nedeni meçhul (daha açıkçası bizim şu aşamada bilmediğimiz) bir şekilde sivil savaş ülkede baş göstermiş durumda, herkes birbirine saldırıyor Sam Fisher, gelmek istediği noktaya çalılıkların arasından saklanarak gitme, yolun ortasından önüme gelene bir tekmemodunda ilerleme veya farklı alanlara yönlendirilmiş kısayolları kullanarak hareket etme gibi özgürlüklere sahip Oyunun eskisinden fazla daha devingen yapısı doğru, düşman askeri gördüğünüz bir noktada ikinci kere göremeyebilirsiniz Hemen önünüzde suçsuz millet acımasız askerler tarafından barbarca öldürülebilir; aldırış etmeden görevi tamamlayabilir veya suçsuz insanları suçluların elinden kurtarabilirsiniz Çünkü artık siz bir; çift ajansınız

Dahası Sam, bu çift ajanlık görevini yerine getirirken oyunun dinamikliğine de üçgenin taban olmayan kenarı uydurmakta zorlanmıyor Eski Splinter Cell oyunlarında hatırlarsanız; karanlık koridorlardan yağmurlu sokaklara, sıcak petrol boru hatlarına; nereye giderseniz gidin Sam Fisher defalarca aynı teçhizata, aynı kıyafete sahipti Şimdiye değin bundan böyle, gündüz görevlerinde boşu boşuna goggletakmak zorunda değilsiniz, veya uzun kollu simsiyah casus kostümünüzü Oyunun bir başka bölümü olan Okhotsk denizinde Sam Fisher, hayli kalın bir kıyafet giyerken az önce de bahsettiğim Kongoda geçen bölümde kısa kolluyla gezmeyi tercih ediyor Ayrıca yine aynı bölümde, gündüz gözüyle her şey görülebildiğinden nedeniyle, Sam Fisher goggleyerine, fazla aydınlık yerlerde daha kuytu görebilmek için güneş gözlüğü takmayı tercih ediyor
Oyunun devingen yapısı ve oyun içinde vereceğiniz kararlar, birbirinden adamakıllı bambaşka (sayısı emin olmayan) sonlara sizi götürecek Birazcık önce de bahsettiğim gibi; önünüze gelen her masumu kurtarmayı deneyebilirsiniz, ya da sadece görevinizi yapmayı veya yapmamayı Ne var oysa, yapımcılar bu özgürlüğü de bir yerde sınırlamak istemişler rasyonel olarak Zira halk müziği kahramanı sıfatı aşağı masumları katleden, Amerika'nın tüm planlarını ele veren acımasız bir kötüyü oynamak, serinin genel gidişatına fazlasıyla aykırı olurdu Evet, ne yaparsanız yapın, Sam Fisher fena bir adam olmayacak Şahsi kanaatimce oyunun kontrolden çıkmaması açısından bu muhakkak doğru bir karar

Yapımcıların belirttiğine tarafından bölümler ve hikaye, önceki SC oyunlarından daha da özenle ele alınıyor Pek ama, hikaye yazımına bir Hollywood film yazarı ve bir eski Mossad ajanı muavin oluyor Belirtilene kadar sivil savaş bölümünün Kongo'da geçmesinin sebebi de bu şahısların, daha realist olması açısından, tüm dünya ülkeleri aralarında nispeten daha girift olan bu bölgeyi tavsiye etmesi Kongo'daki bölümün yanı sıra oyunda New York'ta (teröristlerin merkezi), Okhotsk denizinde (Rusya), Şangayda bulunabileceğiz Önceki Splinter Cell oyunlarının aksine bu bölgelerde bulunmak, yalnızca manzarayı değiştirmekle kalmayacak Mesela Okhotsk denizinde bir stealth killolarak düşmanı boynundan tutup suya sokma gibi yıkıntıilginç bir seçeneğimiz var

Bütün bunlar bir yandan, oynanışı zenginleştirmesi açısından lock picktüründen küçük oyunlar da Double Agent'ın marifetleri aralarında Okhotsk denizine iniş yaparken yapımcılar, önceki oyunlardan öbür bir başlangıç tasarlamışlar: paraşütle iniş! Gizliliğin mutlak surette manâlı olduğu bir oyunda indiğiniz noktanın askeri toplantı salonunun masası olmadığına da haliyle dikkat etmeniz gerekiyor Bu noktada paraşütü açarken, azıcık önce de bahsettiğim gibi, kapı kilidi açarken olduğu gibi ufak bir oyun karşımıza çıkıyor Bunların yanı sıra sahip olduğumuz teknolojik oyuncaklar da tam ekip, emrimiz aşağı Örnek, hacking tool denen cihaz odadaki ışıkları kapatıp askerleri çılgın edebiliyor, bilgisayarların sıyırmasına tezgâhtar oluyor; hepsinden de önemlisi, yeterince uzun süre tutulabilirse paralı askerlerin ekipman ve görünüm özelliklerini kilitliyor Yani kör ediyor! Karşımıza çıkabilecek animasyonları düşünemiyorum!
Animasyon demişken, Şangay stüdyosunda 130 kişi kadar yapılmakta olan oyunun animasyonları, o kadar sevimli Fransız animasyon filmi olan The Triplets of Belleville'in animatörü göre gerçekleştirilmekte Yapımcılar karakterlere sadece gerçekçi hareketler yok, derinlik kazandırmak istediklerini, yaşamış karakterler yaratmak istediklerini belirtiyorlar Videolardan da görebileceğiniz üzere kısa ve boylu boslu, kilolu ve çelimsiz, çeşitli ırklardan, farklı alanlara yönlendirilmiş kıyafetlerde; kısacası yaşayan düşmanlarımız var bundan böyle Bu olur ya kulağa fazla da yıkıntıilginç gelmese de, oyun esnasında kendini fark ettirmeden kaliteyi artıran önemli bir unsur olacak

Peki çoklu oyuncu modu ne alemde diyecek olursanız; Pandora Tomorrow ile Splinter Cell'e giren çoklu oyuncu kavramı, bu oyunda da zenginleşerek devam ediyor Hemen Şimdi teferruatlar ayrıntılı olarak açıklanmasa da nispeten daha geniş alanlarda, daha kuytu şekillerde savaşacağımız söyleniyor Fakat bunlardan da önemlisi, oyunun tüm (yazıyla; TÜM!) platformlarda çıkacak olduğu da göz önünde bulundurulursa, her platformun kendine has modları olacağı
Efsane olma yolunda sessiz ve derinden ilerleyen casus, yanına özgürlüğü ve iradeyi alarak geri dönüyor Yanda gördüğünüz görüntüler eşliğinde oyunun tadını çıkarmak istiyorsanız sağlam bir pc ya da PS3 veya Xbox 360 almanızı nasihat ederim Zira bundan böyle karşımızdaki bayağı bir casus yok; bir çift casus; ne oluşturacağı belirlenmiş olmaz



*
 
Üst Alt