Duyuru

Forumda 'Tanıtım Yazısı' şeklinde ya da bariz belirgin kasıtlı bir kalıpta tanıtım amaçlı başka bir web sitesi'nin reklamı yapmak, 'Konu açmak' YASAKTIR! Bu şekilde açılan konular silinir ve ilgili üye ceza alır.

PM Kuralları;

Forumunda yer alan bir konuya istineden kesinlikle (özel mesaj) yolu ile destek talep etmeyiniz, zira bu tip alınan mesajlar kesinlikce cevapsız kalacaktır. İlgili konuya istinaden forumda destek konusu oluşturunuz.

İçerik hk;

Sizde bilgi deneyim sahibi olduğunuz konu ve alanları forumda kolayca paylaşarak daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlayabilir, oluşturduğunuz ticari konular sayesinde kazanç elde edebilirsiniz.

Masa başında doğru oturma ve ergonomik öneriler

Konu Bilgileri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Sağlık Rehberi kategorisinde makaleci tarafından oluşturulan Masa başında doğru oturma ve ergonomik öneriler başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 156 kez görüntülenmiş, 1 yorum ve 1 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Sağlık Rehberi
Konu Başlığı Masa başında doğru oturma ve ergonomik öneriler
Konbuyu başlatan makaleci
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan fulbaibu
makaleci

makaleci

Özel Üye
Mesajlar
43,873
Tepkime puanı
4
Puanları
38
Yaş
32
Corona Virüs Nedir
Çin'den başlayarak kısa bir süre içerisinde tüm dünyada birçok insanı etkileyen Coronavirus (COVID-19), Türkiye'de iki vakanın görülmesiyle birlikte birçok kişide paniğe sebep oldu. Dünyanın, bulaşma yolu olarak en hızlı ve kontrolü en zor olan, solunum yolu ile bulaşan bir virüs ile yeniden karşı karşıya olduğunu belirten Anadolu Sağlık Merkezi Hekimleri, “Bilgi kirliliği ve manipülatif hareketlere dikkat edilmeli, doğru yerden doğru bilgi alınmalı, panik yapılmamalı.” şeklinde konuştu.

NEDEN SAHIH OTURMALIYIZ VE ERGONOMİ NEDEN DEĞERLIDIR

Bel, boyun, sırt, kalça, omuz, boyun üzere vücudun bir çok alanında oluşan ağrının temel nedenlerinden biri sahih oturuşu bilmemektir. Yanlış oturma biçiminin tekrarlaması omurgada yada vücudun rastgele bir konumunda istikrarsız yük binmesine sebep olmaktadır.Bunun devamlı olması ,yük binen kısımlarda soruna sebep olabilmekte ve hayat kalitesini azaltan önemli ağrılara sebep olabilmektedir(örneğin bel fıtığı). Yalnızca oturmamızı düzelterek ve ergonomik tekliflere dikkat ederek ,ağrılarımızda önemli azalmalara ve güzelleşme sürecini hızlandırmaya ekte bulunabilirsiniz. Bir bakıma hastalık oluşmadan evvel önlemiş olursunuz.

MASA BAŞINDA AKILLICA OTURMA

 Sırt bacaklar ve dizler arasında dik açılı bir oturuş sağlanmalı.
 Ayaklar yanla tam temasta olmalı.
 Baş mümkün olduğunca düz ve orta konumda tutulmalı,baş sağa yada sola eğik olmamalı ,baş rastgele bir tarafa dönük durmamalı
 Oturuş konumu sık sık değiştirilmeli
 Dirsek ve kol vücuda yakın ve rahat bir durumda olmalı.
 Dirsekler ortalama 90-120 aşamalık açıyla kullanılmalı.
 Omuzlar aşağı ve yukarı durumda olmamalı.
 Kollar 90 drece üzeri aktivitelerde sık kullanılmamalı.
 Önkol ,el bileği ve el düz ve tıpkı düzlemde ve alana koşut olmalı.
 Masa ve dizler arası aralık 5cm den az olmamalı.
 Bacakların hareketi kısıtlanmamalı.

ERGONOMİK ÇALIŞMA KOLTUĞUNUN ÖZELLİKLERİ OTURMA YÜKSEKLİK AYARI

Ergonomi; insanın ömür kalitesini yükseltmek maksadıyla işin ve işyerinin daha insanca olmasını sağlayarak çalışanın sıhhatinin korunması ve iş veriminin artırılmasına yönelik olarak günlük hayatta ve çalışma hayatında kullanılan her türlü araç ve gerecin beşere uydurulmasına yönelik faaliyetler bütünüdür.
-Ayaklar yerden ayrılmadan ,çalışma masasına yada klavyeye münasebetli yükseklikte olmalı.
KOLÇAK YÜKSEKLİK AYARI

 Dirsek ve ön kolu destekleyip omuzu rahatlatacak biçimde kimseye iyi olarak ayarlanmalı.
 Başkaca döşemeli kolçaklar dirseklere ve ön kollara gelen rahatsız edici presleri handikaplar.
BEL DESTEĞİ: Dik oturulduğunda duruşu destekleyerek dik duruşa teşvik etmeli.
KALÇA DESTEKLEYİCİSİ: Kalçayı destekleyerek dik duruşa teşvik etmeli.

FARE,KLAVYE VE MONİTÖR TASARRUFUNDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

 Kullanıcılar klavyeyi bilekleri düz bir formda ve destekli olarak kullanmalıdır.
 Klavye ile mouse tıpkı yükseklikte olmalı
 Mouse kullanılırken bilek sağa ve sola sahih çevrilmemelidir
 Klavye ve mouse ne çok büyük ne çok küçük olmamalıdır. Elin anatomik yapısına koordinasyonlu olmalıdır.
 Monitörün tepe noktası göz seviyesinden 15 kademe kadar aşağıda olmalıdır.
İŞ KONUMUNDA ZİNDE KALMAK…

 Her saat başı kalkıp iş yanındaki en uzak fotokopi yada faks makinesine yürünebilir.
 Asansör alanına merdiven kullanılabilir.
 İş arkadaşına bir şey söylemek istendiğinde e-mail yada telefon kullanmak alanına yanına gidilebilir.

ÖĞLEN ARALARINI FAAL BİR FORMDA GEÇİRMEK İÇİN

 Ofis egzersizleri yapılabilir.
 Yürüyüş yapılabilir.
 Merdiven inilip çıkılabilir.
Günümüzün bir birçoklarını geçirdiğimiz iş bölgesinde bu ihtarları dikkate alarak hareket edersek oluşabilecek illetleri önleyebiliriz.

Sağlıklı günler...

Uzm. Fzt.Halil İbrahim KURMAZ

 

Yazar: makaleci
Article Title: Masa başında doğru oturma ve ergonomik öneriler
Source URL: Forum Sitesi-https://bilgilihocam.com
Quote & Share Rules: Short quotations can be made from the article provided that the source is included, but the entire article cannot be copied to another site or published elsewhere without permission of the author.
F

fulbaibu

Üye
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Yaş
37
NEDEN SAHIH OTURMALIYIZ VE ERGONOMİ NEDEN DEĞERLIDIR

Bel, boyun, sırt, kalça, omuz, boyun üzere vücudun bir çok alanında oluşan ağrının temel nedenlerinden biri sahih oturuşu bilmemektir. Yanlış oturma biçiminin tekrarlaması omurgada yada vücudun rastgele bir konumunda istikrarsız yük binmesine sebep olmaktadır.Bunun devamlı olması ,yük binen kısımlarda soruna sebep olabilmekte ve hayat kalitesini azaltan önemli ağrılara sebep olabilmektedir(örneğin bel fıtığı). Yalnızca oturmamızı düzelterek ve ergonomik tekliflere dikkat ederek ,ağrılarımızda önemli azalmalara ve güzelleşme sürecini hızlandırmaya ekte bulunabilirsiniz. Bir bakıma hastalık oluşmadan evvel önlemiş olursunuz.

MASA BAŞINDA AKILLICA OTURMA

 Sırt bacaklar ve dizler arasında dik açılı bir oturuş sağlanmalı.
 Ayaklar yanla tam temasta olmalı.
 Baş mümkün olduğunca düz ve orta konumda tutulmalı,baş sağa yada sola eğik olmamalı ,baş rastgele bir tarafa dönük durmamalı
 Oturuş konumu sık sık değiştirilmeli
 Dirsek ve kol vücuda yakın ve rahat bir durumda olmalı.
 Dirsekler ortalama 90-120 aşamalık açıyla kullanılmalı.
 Omuzlar aşağı ve yukarı durumda olmamalı.
 Kollar 90 drece üzeri aktivitelerde sık kullanılmamalı.
 Önkol ,el bileği ve el düz ve tıpkı düzlemde ve alana koşut olmalı.
 Masa ve dizler arası aralık 5cm den az olmamalı.
 Bacakların hareketi kısıtlanmamalı.

ERGONOMİK ÇALIŞMA KOLTUĞUNUN ÖZELLİKLERİ OTURMA YÜKSEKLİK AYARI

Ergonomi insanın ömür kalitesini yükseltmek maksadıyla işin ve işyerinin daha insanca olmasını sağlayarak çalışanın sıhhatinin korunması ve iş veriminin artırılmasına yönelik olarak günlük hayatta ve çalışma hayatında kullanılan her türlü araç ve gerecin beşere uydurulmasına yönelik faaliyetler bütünüdür.
-Ayaklar yerden ayrılmadan ,çalışma masasına yada klavyeye münasebetli yükseklikte olmalı.
KOLÇAK YÜKSEKLİK AYARI

 Dirsek ve ön kolu destekleyip omuzu rahatlatacak biçimde kimseye iyi olarak ayarlanmalı.
 Başkaca döşemeli kolçaklar dirseklere ve ön kollara gelen rahatsız edici presleri handikaplar.
BEL DESTEĞİ: Dik oturulduğunda duruşu destekleyerek dik duruşa teşvik etmeli.
KALÇA DESTEKLEYİCİSİ: Kalçayı destekleyerek dik duruşa teşvik etmeli.

FARE KLAVYE VE MONİTÖR TASARRUFUNDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

 Kullanıcılar klavyeyi bilekleri düz bir formda ve destekli olarak kullanmalıdır.
 Klavye ile mouse tıpkı yükseklikte olmalı
 Mouse kullanılırken bilek sağa ve sola sahih çevrilmemelidir
 Klavye ve mouse ne çok büyük ne çok küçük olmamalıdır. Elin anatomik yapısına koordinasyonlu olmalıdır.
 Monitörün tepe noktası göz seviyesinden 15 kademe kadar aşağıda olmalıdır.
İŞ KONUMUNDA ZİNDE KALMAK…

 Her saat başı kalkıp iş yanındaki en uzak fotokopi yada faks makinesine yürünebilir.
 Asansör alanına merdiven kullanılabilir.
 İş arkadaşına bir şey söylemek istendiğinde e-mail yada telefon kullanmak alanına yanına gidilebilir.

ÖĞLEN ARALARINI FAAL BİR FORMDA GEÇİRMEK İÇİN

 Ofis egzersizleri yapılabilir.
 Yürüyüş yapılabilir.
 Merdiven inilip çıkılabilir.
Günümüzün bir birçoklarını geçirdiğimiz iş bölgesinde bu ihtarları dikkate alarak hareket edersek oluşabilecek illetleri önleyebiliriz.

Sağlıklı günler...

Uzm. Fzt.Halil İbrahim KURMAZ

ergonomi gerçekten çok önemli. iş yerinde pc başında çalışıyorum. boynumda düzleşme oluştu. masa boyu, sandalye boyu, klavye ve ekran duruşu tüm iskelet sistemini etkiliyor. ergonomik masa, sandalye ve bilgisayar donanımları çok önemli. dikkat etmek lazım.
 
Benzer konular Forum Tarih
Y Yaşam 0 38
Y Kişisel Bakım 0 46
Y Kişisel Bakım 0 38
Y Yaşam 0 33
Y Yeni Teknolojiler ve Haberler 0 30
Y Yaşam 0 38
Y Yaşam 0 34
Y Yaşam 0 34
Y Yaşam 0 30
Y Yaşam 0 25
Y Damak Keyfi 0 34
Y Yaşam 0 20
Y Haberler 0 27
Y Yaşam 0 40
Y Kripto Para Bölümü 0 48
Y Kadınca 0 45
Y Kültür 0 53
Y Yaşam 0 35
Y Kadınca 0 41
Y Damak Keyfi 0 28
Y Sağlıklı Yaşam 0 29
Y Sağlıklı Yaşam 0 37
urgot Güncel Bilgiler 0 73
urgot Teknoloji 0 60
urgot Teknoloji 0 49
urgot Teknoloji 0 52
makaleci Sağlıklı Yaşam 0 54
makaleci Sağlıklı Yaşam 0 49
makaleci Sağlıklı Yaşam 0 46
makaleci Sağlık Rehberi 0 56

Benzer konular

shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
Üst