Son Konu

10 Muharrem ’de oruç tutmanın hükmü nedir?

iltasyazilim

Yeni Üye
Katılım
25 Ara 2016
Mesajlar
2
Tepkime
1
Puanları
38
Yaş
35
Credits
-2
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
Muharrem ayının fazileti ve bu ayda ve özellikle 10 Muharrem ’de oruç tutmanın hükmü nedir?
“Muharrem derin saygı edilen anlamındadır Bu ay, Hz Peygamber (sas) kadar Allah ’ın ayı diye nitelendirilmiştir (Müslim, Sıyâm, 202; Ebû Dâvûd, Savm 55; Tirmizî, Savm, 40) Bu niteleme Muharrem ayının faziletine, ilahî feyz ve bereketinin bolluğuna işarettir Resûlullah (sas) bir hadisinde şöyle buyurmuştur: “Ramazan ’dan sonradan en faziletli oruç, Allah ’ın ayı olan Muharrem ’de tutulan oruçtur Farz namazlardan sonradan en faziletli namaz da gece namazıdır (Müslim, Sıyâm, 202203; Ebû Dâvûd, Savm, 55; Tirmizî, Savm, 40) Muharrem ’in onuncu günü âşûrâ günüdür Bu gün oruç yetişmek da bazı âlimlere kadar sünnettir (Serahsî, elMebsût, III, 92) Zira Resûlullah (sas), âşûrâ gününde oruç tutmuş ve bunu müslümanlara nasihat etmiştir (Buhârî, Savm, 69) Hz Peygamber (sas) Medine ’ye gelince, yahudilerin âşûrâ gününde oruç tuttuklarını görmüş ve “Bu gün niçin oruç tutuyorsunuz? diye sormuştu “Bu, hayırlı bir gündür Allah, o günde Benî İsrâil ’i düşmanlarından kurtardı (Şükür olarak) Hz Mûsâ o gün oruç tuttu dediklerinde Resûlullah da (sas) “Ben Mûsâ ’ya sizden daha layığım (yakınım) buyurup o gün oruç tuttu ve müslümanlara da tutmalarını öğüt etti (Buhârî, Savm, 69; Müslim, Sıyâm, 127128) Hz Peygamber (sas) ’in bu günde oruç tutulmasını özendirme eden diğer hadisleri de vardır Bir hadiste, “Âşûrâ günü orucunun önceki yılın günahlarına keffâret olacağını zannederim (Tirmizî, Savm, 48) buyurmuştur Diğer bir hadiste de âşûrâ orucuna göze çarpan ederek “Ramazan orucundan sonradan en fazîletli oruç Allah ’ın ayı olan Muharrem ayında tutulan oruçtur (Tirmizî, Savm, 40) buyurmuştur Ancak, Hz Peygamber (sas) ’in yahudilere muhalefet için ertesi yıl âşûrâ orucunu Muharrem ’in dokuzuncu günü de tutacağını söylemesi (Ebû Dâvûd, Savm, 66); bu orucun Muharrem ayının dokuzuncu ve onuncu ya da onuncu ve on birinci günlerinde tutulmasının daha dürüst olacağına işaret etmektedir (Bkz İbn Hanbel, elMüsned, IV, 52; Abdürrezzâk, elMusannef, IV, 287) Şu da bilinmelidir ama, Ramazan orucu farz kılınınca Hz Peygamber (sas), isteyenlerin âşûrâ orucu tutup isteyenlerin tutmayabileceğini belirtmiştir (Buhârî, Savm, 69; Müslim, Sıyâm, 113126) *
 
Üst Alt