Son Konu

Musikinin dindeki yeri

iltasyazilim

Yeni Üye
Katılım
25 Ara 2016
Mesajlar
2
Tepkime
1
Puanları
38
Yaş
35
Credits
-2
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
Aletsiz, çalgısız nağmeli sese sima denir Çalgı aleti ile birlikte olan insan sesine gına müzik denir Gına haramdır (Dürrül mearif)


Lokman suresinin 6 âyetindeki lehvel hadis ifadesini âlimler musiki, çalgı aleti olarak bildirmiştir İbni Mesud hazretleri yemin ederek lehvel hadisten kasıt, çalgı aleti ve musiki olduğunu söylemiştir (Tefsiri ibni Kesir, Tefsiri Medarik)


Mevâhibi aliyye ismindeki tefsirde, lehvel hadis âyeti şöyle tefsir ediliyor: Bazıları, yalan hikayeler yazarak veya şarkıcı kadınlar tutup herkese ses nağmeleri dinleterek, Kur’anı kerim dinlemelerine engel olmaya çalışıyorlar Onlara Cehennem ateşini müjdele! (Mevâkib tefsiri)


Bir hadisi şerifte de buyuruluyor ki:

(Üçü hariç, her lehv bâtıldır) Deylemi

Demek ki lehv, bir oyun, bir eğlence bir çalgı olduğu için böyle buyuruluyor

Müfessirler, İsra suresinin 64 âyetinde şeytana, (Vestefziz bi savtike Sesinle oynat) demenin çalgı ile oynat demek olduğunu, bu âyetin, her çeşit çalgıyı haram ettiğini bildirmişlerdir (Şeyhzade)


Müfessirler Enam suresinin 70 âyetini, (Dinlerini şarkı ile, musiki ile oyun ve eğlence hâline sokanlardan uzak dur) şeklinde tefsir etmişlerdir Kur’anı kerimde buyuruluyor ki:

(Peygamberin emrine uyun, yasak ettiğinden sakının!) Haşr 7

(Resule itaat eden, Allah’a itaat etmiş olur) Nisa 80


(O Peygamber, güzel şeyleri helal, çirkin, pis şeyleri haram kılar) Araf 157

(Kur'anı sana insanlara açıklayasın diye indirdik) Nahl 44


Şimdi Resulullah efendimiz, yukarıdaki âyetleri nasıl açıklamışsa ona bakalım:

(İlk teganni eden şeytandır) Taberani

(Sesini gına ile yükseltene şeytan musallat olur) Deylemi

(Rahmet melekleri, ceres, çan, zil, çıngırak bulunan yere girmez) Nesai

(Rahmet melekleri, köpek ve çan bulunan kafileye yaklaşmaz) Müslim, Ebu Davud, Tirmizi

(Ceres, şeytanın mizmarıdır) Müslim Ebu Davud, Nesai Mizmar çalgıdır

(Kur'an mizmarlardan okunduğu zaman ölebilirsen öl) Taberani

(Çalgıları yok etmek için gönderildim) Ebu Nuaym

(Cenabı Hak, zurna, gırnata, ud, def gibi bütün çalgı aletlerini, cahiliyet döneminde tapınılan putları kaldırmamı emretti) İAhmed

(Şarkıcı ve çalgıcı kadınlar çoğaldığı ve içkiler mubah gibi içildiği zaman, bazı belalara maruz kalınır) Tirmizi, Ebu Davud, İMace, İAhmed

(Bir zaman gelecek, ümmetimden bazısı, zinayı, ipek giymeyi, içki içmeyi, mizmarı helal addedecektir) Buhari

(Musiki, kalbde nifak hasıl eder) Beyheki

(Şarkıcı kadınlar ve çalgı aletleri çoğaldığı, bu ümmetin sonra gelenleri türediler, önceki âlimleri kötülediği zaman bazı belaları bekleyin) Tirmizi

(Şarkıcı kadının aldığı para haram olduğu gibi, onu dinlemek ve yüzüne bakmak da haramdır Haramla beslenen vücuda Cehennem ateşi layıktır) Taberani

(Kur'anı mizmarlardan okuyanlara Allah lanet eder) Müsamere


İbni Hibban’ın bildirdiği hadisi şerifte, Resulullah, develerin boyunlarındaki ceresleri çanları çıkarmıştır Halbuki çan şehveti tahrik etmez Çan bulunan yere rahmet melekleri girmiyor Artık çalgıyı, çalgı aletlerini siz düşünün Şeyhulislâm Ahmed ibni Kemal efendi Kırk Hadis kitabında buyuruyor ki:

(Mizmarları kırmak ve hınzırları öldürmek için gönderildim) hadisi şerifindeki mizmar, bütün çalgı aletleridir Bu hadisi şerif, her çeşit çalgıyı ve domuz eti yemeyi yasak etmektedir


Hiçbir âlim musikiye mubah dememiştir

Yukarıdaki yazıda musikinin, çalgıların haram olduğunu âyet ve hadislerle bildirmiştik Şimdide âlimlerden örnekler veriyoruz:


İmamı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:

İmamı Zıyaeddini Şami, Mültekıt kitabında, (Hiçbir âlim, teganniye mubah dememiştir) buyurdu (1266)

Kur'anı kerimi musiki perdelerine uydurarak okumak haramdır (Bezzâziyye)
Çalgı çalmanın haram olduğu, icma ile bildirildi (Makamatı Mazheriyye)

Çalgı çalarak veya oyun arasında Kur'an okuyan kâfir olur (Tergibüssalât)
Şimdiki tarikatçıların yaptıkları gibi, dönmek, dümbelek, ney, saz çalmak haramdır (Tahtavi şerhi)

Teganni ile okuyan bir imamın arkasında kılınan namazın iadesi gerekir (Halebi)
Teganni haramdır (Tıbbünnebevi)


Burhaneddini Mergınâni buyurdu ki:

Kur’anı kerimi teganni ile okuyan hafıza, ne güzel okudun diyen kimsenin imanı gider Tecdidi iman gerekir Kuhistâni de, böyle yazmaktadır (Dürrülmüntekâ)


İbni Âbidin hazretleri buyuruyor ki:

Eğlence veya para kazanmak için başkalarına şarkı söylemek, sözbirliği ile haramdır Çalgı ile raks etmek büyük günahtır Sıkıntısını gidermek için kendi kendine şarkı söylemek günah değildir Çalgı olarak, yalnız kadınların düğünlerde def çalması câizdir (RMuhtar)


Fısk ve içki içilen yerlerde çalgı çalmak ve bunu dinlemek haramdır Resulullah çobanın kavalını işitince, parmakları ile mübarek kulaklarını kapadı ise de, yanında bulunan Abdullah bin Ömer’e kulaklarını kapamasını emretmedi Bu da, geçerken duymanın haram olmadığını göstermektedir Çalgıyı, içki, oyun ve kadın bulunan yerlerde keyif için çalmak haramdır Düğünlerde def çalmak hadisi şerifte emredildi Bayramda, savaşta, hac yolunda ve askerlikte davul ve benzeri aletleri çalmak caizdir Sahurda, düğünlerde davul çalmak da caizdir Okullarda, milli ve siyasi toplantılarda bando, mızıka, mehter marşı çalmak câizdir (Hadika)


Def, tanbur ve her çeşit çalgıyı evinde, dükkanında bulundurmak, kendisi kullanmasa bile, satmak, hediye etmek, ariyet veya kiraya vermek günahtır (Berika)


Tasavvuf müziği diye bir şey yoktur Müzik, nefsin gıdası, ruhun zehiridir, kalbi karartır (Dürrül mearif)


İlahileri çalgı ile, ney çalarak okumak bid'attir Harama helal diyen ve haramı ibadete karıştıran kâfir olur

Resulullah efendimizin geldiği bir evde, küçük zenci kızları cariyeler def çalıp şarkı söylüyorlardı Şarkıyı bırakıp, Resulullahı övmeye başladılar Resulullah efendimiz, (Onu bırakın, oyun arasında beni övmeyin Beni övmek mevlid, ilahi ibadettir Eğlence, oyun arasında ibadet caiz değildir) buyurdu (K Saadet)


Her çeşit çalgı dinlemek haramdır (Fetavai Bezzaziyye, Hadika, Ahlakı alaiyye)

Müzik bütün dinlerde büyük günahtır (Dürrülmünteka)

İncilin yasakladığı müziği, sonradan papazlar Hıristiyanlığa soktu (Mevahibi ledünniye şerhi Zerkani)


Müzik kelimesi, yunanlıların büyük putları olan Zeüs’ün kızları sayılan Mousa (Müz) denilen 9 heykelin adından hasıl olmaktadır Bozuk dinler, kalbleri ve ruhları besleyemediği için, müziğin, her çeşit çalgı sesinin nefslere hoş gelmesi, nefsleri beslemesi ruhani tesir sanıldı Bugünkü batı müziği, kilise müziğinden doğdu Şimdi yeryüzünü kaplayan bozuk dinlerin hemen hepsinde, müzik, ibadet halini almıştır Müzik ile, her çeşit çalgı ile nefsler keyiflenmekte, şehvani arzular kuvvetlenmektedir Ruhun gıdası olan, kalbleri temizleyen ve nefsleri ezip, haramlara olan arzularını yok eden, ilahi ibadetler unutulmaktadır Müzik, her çeşit çalgı, insanları, alkolikler ve morfinmanlar gibi gaflet içinde, uyuşuk yaşatmaktadır Böylece, nefsleri azdırarak, sonsuz saadetten mahrum kalmasına sebep olmaktadır İslam dini, insanları bu felaketten korumuştur (SEbediyye)
 
Üst Alt